وبلاگيان وبلاگيان .

وبلاگيان

نحوه تشكيل سنگ آميتيست- شفيعي

نحوه تشكيل سنگ آميتيست

آمتيست گونه اي بنفش تا ارغواني از كوارتز معدني است. شرايط زمين شناسي خاص از طريق فرآيندي كه شامل وجود و ساير عناصر كمياب است تشكيل مي شود.

 

آمتيست زماني تشكيل مي شود كه كوارتز در سطح بالايي از تابش منابع طبيعي مانند خورشيد، پرتوهاي كيهاني يا عناصر راديواكتيو در خاك قرار مي گيرد. تابش باعث مي شود يون هاي آهن درون شبكه كريستال كوارتز جابجا شوند و در نتيجه كريستال با سايه هاي بنفش يا بنفش رنگ مي شود. سايه دقيق آمتيست به و توزيع يون هاي آهن در كريستال بستگي دارد.

 

تشكيل آمتيست همچنين شامل عناصر كمياب ديگري مانند، سيليكون و ظرف است كه اكثريت كوارتز معدني را تشكيل مي دهد. اين تركيبات تركيب شده و ساختار بلوري چهار وجهي را تشكيل مي دهند كه مشخصه هاي كاني هاي كوارتز است.

 

آمتيست علاوه بر تركيبات اصلي خود مي تواند حاوي عناصر كمياب ديگري از جمله منيزيم، منگنز و تيتانيوم باشد كه مي تواند بر رنگ و شفافيت سنگ تأثير بگذارد. به عنوان مثال، وجود دارد مي تواند باعث شود كه رنگ آميتيست رنگ مايل به قرمزي داشته باشد، در حالي كه منگنز مي تواند باعث رنگ رنگي شود.

 

آمتيست معمولاً در ژئودها يا حفره هاي درون سنگ ها يافت مي شود و فعاليت هاي آتشفشاني مرتبط است. اين ماده معدني نسبتاً سخت با درجه سختي Mohs 7 است كه آن را براي استفاده در جواهرات و اشياء تزئيني مناسب مي كند.

 

زيباترين سنگ هاي دنيا

نحوه تشكيل سنگ الكساندريت

الكساندريت يك سنگ قيمتي كمياب و ارزشمند است كه به نام اسكندر دوم روسيه نامگذاري شده است. اين نوعي ماده معدني كريزوبريل است كه در شرايط خاص زمين شناسي تشكيل مي شود.

 

الكساندريت زماني تشكيل مي شود كه آلومينيوم، بريليم و ساير عناصر كمياب در پوسته زمين وجود داشته باشند. اين عناصر تركيب مي شوند و ماده معدني كريزوبريل را تشكيل مي دهند كه در اعماق گوشته زمين در معرض گرما و فشار شديد قرار مي گيرد. در طي اين فرآيند، كريستال كريزوبريل دچار تغيير رنگ منحصر به فردي مي شود كه به عنوان اثر الكساندريت شناخته مي شود.

 

اثر الكساندريت به دليل وجود يون هاي كروم در داخل شبكه كريستالي كريزوبريل ايجاد مي شود. در نور روز يا نور فلورسنت، يون‌هاي كروم طول موج‌هاي خاصي از نور را جذب مي‌كنند و باعث مي‌شوند كريستال سبز به نظر برسد. در نور رشته اي، يون هاي كروم طول موج هاي مختلف نور را جذب مي كنند و باعث مي شوند كريستال قرمز يا بنفش به نظر برسد. اين تغيير رنگ به پلئوكريسم معروف است و مشخصه مشخص اسكندريت است.

 

تركيب الكساندريت در درجه اول آلومينيوم، بريليم و اكسيژن است كه كاني كريزوبريل را تشكيل مي دهند. با اين حال، وجود يون هاي كروم چيزي است كه به سنگ خاصيت تغيير رنگ منحصر به فرد خود مي دهد.

 

الكساندريت يك ماده معدني نسبتا سخت با درجه سختي Mohs 8.5 است كه آن را براي استفاده در جواهرات مناسب مي كند. الكساندريت به دليل كمياب بودن و خاصيت تغيير رنگ منحصر به فرد خود يكي از با ارزش ترين سنگ هاي قيمتي در جهان به شمار مي رود.

 

زيباترين سنگ هاي دنيا

نحوه تشكيل سنگ آكوامارين

 

آكوامارين گونه اي سبز-آبي از ماده معدني بريل است. تحت شرايط خاص زمين شناسي تشكيل مي شود و حاوي چندين ماده اصلي است كه به شكل گيري آن كمك مي كند.

 

آكوامارين زماني تشكيل مي شود كه بريل در معرض شرايط شيميايي و زمين شناسي خاص از جمله فشار بالا، گرما و وجود عناصر خاص قرار مي گيرد. بريل معدني سيليكات حاوي بريليم، آلومينيوم و اكسيژن به همراه عناصر كمياب مانند آهن و كروم است.

 

رنگ سبز آبي آكوامارين به دليل وجود يون هاي آهن در شبكه كريستالي بريل است. سايه دقيق سنگ مي تواند بر اساس غلظت و توزيع يون هاي آهن در كريستال و همچنين وجود ساير عناصر كمياب متفاوت باشد.

 

آكوامارين اغلب در رگه‌هاي پگماتيت يافت مي‌شود كه رگه‌هاي سنگي هستند كه در طي سرد شدن و تبلور ماگماي مذاب ايجاد مي‌شوند. سنگ معمولاً در شرايط فشار بالا تشكيل مي شود و ساختار كريستالي آن اغلب دراز يا شش ضلعي است.

 

علاوه بر مواد اوليه، آكوامارين مي‌تواند حاوي عناصر كمياب ديگري از جمله منگنز، تيتانيوم و واناديم باشد كه مي‌تواند بر رنگ و شفافيت سنگ تأثير بگذارد. اين سنگ داراي درجه سختي Mohs 7.5-8 است كه آن را نسبتاً سخت و بادوام مي كند.

 

آكوامارين يك سنگ قيمتي محبوب است كه در جواهرات استفاده مي شود و رنگ و شفافيت آن مي تواند بر اساس محل و شرايطي كه در آن شكل گرفته است متفاوت باشد. با ارزش ترين آكوامارين ها آنهايي هستند كه رنگ سبز مايل به آبي عميقي دارند و عاري از ضايعات يا لك هستند.

 

زيباترين سنگ هاي دنيا

نحوه تشكيل سنگ گارنت

گارنت گروهي از مواد معدني است كه ساختار بلوري و تركيب شيميايي مشابهي دارند. گارنت ها تحت شرايط خاص زمين شناسي تشكيل مي شوند و حاوي چندين ماده اصلي هستند كه در شكل گيري آنها نقش دارند.

 

گارنت ها زماني تشكيل مي شوند كه شرايط فشار و دماي بالا وجود داشته باشد، مانند شرايطي كه در سنگ هاي دگرگوني يا اعماق پوسته زمين يافت مي شود. گروه كاني از كاني‌هاي سيليكات مختلفي از جمله پيروپ، آلماندين، اسپسارتين، گروسولار، آندراديت و يوواروويت تشكيل شده است كه هر كدام داراي تركيب شيميايي و رنگ منحصر به فرد خود هستند.

 

رنگ گارنت با تركيب شيميايي خاص ماده معدني تعيين مي شود. به عنوان مثال، گارنت هاي آلماندين معمولاً قرمز تا نارنجي هستند، در حالي كه گارنت هاي پيروپ معمولاً قرمز تيره هستند. گارنت هاي اسپسارتين معمولاً نارنجي تا قهوه اي مايل به قرمز هستند و گارنت هاي گروسولار مي توانند از زرد-سبز تا قهوه اي مايل به قرمز متغير باشند.

 

ساختار كريستالي گارنت ها معمولاً دوازده وجهي يا ذوزنقه اي است كه داراي ۱۲ يا ۲۴ وجه است. كريستال گارنت از يك سري چهار وجهي به هم پيوسته تشكيل شده است كه از اتم هاي سيليكون و اكسيژن تشكيل شده است.

 

علاوه بر مواد اوليه، گارنت مي‌تواند حاوي عناصر كمياب ديگري از جمله كلسيم، منيزيم و آهن باشد كه مي‌تواند بر رنگ و شفافيت سنگ تأثير بگذارد. اين سنگ داراي درجه سختي Mohs 6.5-7.5 است كه آن را نسبتاً سخت و بادوام مي كند.

 

گارنت يك سنگ قيمتي محبوب است كه در جواهرات استفاده مي شود و رنگ و شفافيت آن مي تواند بر اساس مكان و شرايطي كه در آن شكل گرفته است متفاوت باشد. با ارزش ترين گارنت ها آنهايي هستند كه رنگي عميق و غني دارند و عاري از ضايعات يا لك هستند.

 

زيباترين سنگ هاي دنيا

 

نحوه تشكيل سنگ تورمالين

تورمالين: اين سنگ قيمتي در طيف گسترده اي از رنگ ها از جمله صورتي، سبز، آبي و زرد موجود است. به دليل ساختار كريستالي منحصر به فرد و رنگ هاي زيباي آن شناخته شده است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۷:۰۷ توسط:آرسانت موضوع:

نحوه تشكيل سنگ تانزانيت - شفيعي

نحوه تشكيل سنگ تانزانيت

تانزانيت يك سنگ قيمتي كمياب به رنگ آبي-بنفش است كه تنها در يك نقطه از جهان يافت مي شود، تپه مرراني در شمال تانزانيا. اين نوعي ماده معدني زوزيت است كه معمولاً در سايه هاي سبز، قهوه اي يا خاكستري ديده مي شود. رنگ آبي مايل به بنفش تانزانيت به دليل وجود مقادير كمي واناديوم و/يا كروم در ساختار بلوري اين كاني است.

 

تانزانيت اولين بار در سال ۱۹۶۷ توسط افراد قبيله ماسايي در تپه هاي مرراني كشف شد. اين منطقه به دليل ذخاير غني از مواد معدني ديگر مانند گارنت، ميكا و گرافيت شناخته شده است، اما تانزانيت با اختلاف بسيار ارزشمندترين آنهاست.

 

تشكيل تانزانيت فرآيند پيچيده اي است كه طي ميليون ها سال اتفاق مي افتد. با سرد شدن آهسته ماگما در اعماق زير سطح زمين شروع مي شود كه منجر به تشكيل سنگي به نام گنيس مي شود. با گذشت زمان، اين سنگ تحت فشار و گرماي شديد قرار مي گيرد كه باعث مي شود اجزاي معدني مجدداً چيده شوند و به نوع جديدي از سنگ به نام شيست تبديل شوند.

 

زماني كه مايعات داغ و غني از مواد معدني به داخل شكاف ها و شكاف هاي سنگ نفوذ مي كنند، تانزانيت در اين سنگ هاي شيست تشكيل مي شود. اين مايعات حاوي مواد شيميايي لازم براي تشكيل تانزانيت از جمله آلومينيوم، كلسيم، سيليكون، اكسيژن و مقادير كمي از واناديم و/يا كروم هستند. با گذشت زمان، اين مواد شيميايي به تانزانيت متبلور مي شوند و سنگ قيمتي زيباي آبي-بنفش را ايجاد مي كنند كه امروزه مي شناسيم و دوست داريم.

 

از آنجايي كه تانزانيت تنها در يك نقطه از جهان يافت مي شود و نسبتاً كمياب است، مورد توجه كلكسيونرها و علاقه مندان به جواهرات است. همچنين در تانزانيا به عنوان نمادي از رفاه و خوشبختي در نظر گرفته مي شود، جايي كه اغلب به عنوان هديه در مناسبت هاي خاص مانند عروسي و تولد داده مي شود.

 

نحوه تشكيل سنگ عقيق

عقيق يك سنگ قيمتي زيبا است كه از رسوب كريستال هاي معدني ميكروسكوپي در حفره هاي سنگ هاي آتشفشاني به وجود مي آيد. شكلي از كلسدوني است كه نوعي كاني سيليس است كه از دانه هاي بسيار ريز كوارتز تشكيل شده است.

 

عقيق زماني تشكيل مي‌شود كه سيالات داغ و غني از مواد معدني به داخل حفره‌هاي سنگ‌هاي آتشفشاني مانند جريان‌هاي گدازه يا بسترهاي خاكستر آتشفشاني نفوذ كنند. اين مايعات حاوي سيليس محلول هستند كه با سرد شدن سيال و رسوب سيليس از محلول، به تدريج به صورت لايه‌هايي روي ديواره‌هاي حفره رسوب مي‌كنند. با گذشت زمان، اين لايه ها ايجاد مي شوند و الگوهاي نواري مشخصي را ايجاد مي كنند كه مشخصه عقيق است.

 

رنگ ها و الگوهاي عقيق با تركيب مايعات غني از مواد معدني كه سيليس را رسوب كرده اند تعيين مي شود. به عنوان مثال، نوارهاي قرمز يا نارنجي در عقيق معمولاً به دليل وجود اكسيد آهن در مايع ايجاد مي شود، در حالي كه نوارهاي سبز يا آبي اغلب نتيجه وجود مس يا ساير عناصر كمياب است.

 

عقيق همچنين مي‌تواند در انواع ديگر سنگ‌ها مانند سنگ‌هاي رسوبي يا دگرگوني تشكيل شود، اما سنگ‌هاي آتشفشاني رايج‌ترين ميزبان براي رسوبات عقيق هستند.

 

عقيق علاوه بر سيليس مي تواند داراي انواع كاني هاي ديگر مانند كلسيت، پيريت و كريستال هاي كوارتز باشد كه مي تواند بر زيبايي و ارزش آن بيفزايد. عقيق يك سنگ قيمتي نسبتاً سخت و بادوام است كه آن را براي استفاده در جواهرات و ساير اشياء تزئيني مناسب مي كند.

 

نحوه تشكيل سنگ زمرد

زمرد يك سنگ قيمتي سبز و زيبا است كه از ماده معدني بريل تشكيل شده است كه از سيكلوسيليكات آلومينيوم بريليم تشكيل شده است. زمرد زماني تشكيل مي شود كه بريل در طول فرآيند تشكيل خود در معرض شرايط شيميايي خاصي قرار مي گيرد.

 

تشكيل زمرد معمولاً در اعماق زير سطح زمين آغاز مي شود، جايي كه فشارها و دماهاي بالا باعث تشكيل ماگما مي شود. همانطور كه ماگما سرد مي شود، مي تواند مايعات غني از عناصري مانند بريليم، كروم و واناديوم را آزاد كند. سپس اين مايعات مي توانند از طريق سنگ هاي اطراف از جمله رسوبات بريل نفوذ كنند.

 

اگر شرايط شيميايي مناسب باشد، مايعات مي توانند با بريل واكنش دهند و برخي از اتم هاي آلومينيوم در ساختار بلوري را با اتم هاي كروم يا واناديوم جايگزين كنند. اين فرآيند به عنوان “رنگ‌آميزي” شناخته مي‌شود و به بريل رنگ سبز پررنگي مي‌دهد كه مشخصه زمرد است.

 

علاوه بر فرآيند رنگ‌آميزي، زمرد مي‌تواند حاوي مقادير كمي از عناصر ديگر مانند آهن، منگنز و نيكل نيز باشد كه مي‌تواند بر رنگ و ظاهر آن‌ها تأثير بگذارد.

 

زمردها معمولاً در سنگ‌هاي رسوبي كه تحت فشار و حرارت شديد قرار گرفته‌اند، يافت مي‌شوند، مانند سنگ‌هاي شيست و گنيس موجود در كلمبيا، كه بزرگترين توليدكننده زمرد در جهان است. ساير منابع اصلي زمرد شامل زامبيا، برزيل و زيمباوه است.

 

از آنجايي كه زمرد نسبتا كمياب است و استخراج آن دشوار است، مورد توجه كلكسيونرها و علاقه مندان به جواهرات است. آنها همچنين به عنوان نمادي از تجديد و رشد در نظر گرفته مي شوند و آنها را به يك انتخاب محبوب براي حلقه هاي نامزدي و ساير جواهرات مناسبت هاي خاص تبديل مي كنند.

زيباترين سنگ هاي دنيا

نحوه تشكيل سنگ ياقوت سرخ

ياقوت سرخ يك سنگ قيمتي قرمز رنگ است كه از انواع معدني كوراندوم است. هنگامي كه كوراندوم در طول فرآيند تشكيل خود در معرض شرايط شيميايي خاصي قرار مي گيرد تشكيل مي شود.

تشكيل ياقوت سرخ معمولاً در اعماق زير سطح زمين آغاز مي شود، جايي كه فشار و دماي بالا باعث تشكيل ماگما مي شود. همانطور كه ماگما سرد مي شود، مي تواند مايعات غني از عناصري مانند آلومينيوم، اكسيژن و كروم را آزاد كند. سپس اين مايعات مي توانند از طريق سنگ هاي اطراف از جمله رسوبات كوراندوم نفوذ كنند.

 

اگر شرايط شيميايي مناسب باشد، سيالات مي توانند با كوراندوم واكنش دهند و برخي از اتم هاي آلومينيوم در ساختار بلوري را با اتم هاي كروم جايگزين كنند. اين فرآيند به عنوان “رنگ‌آميزي” شناخته مي‌شود و به كوروندوم رنگ قرمز پررنگي مي‌دهد كه مشخصه ياقوت است.

 

ياقوت سرخ علاوه بر فرآيند رنگ‌آميزي مي‌تواند حاوي مقادير كمي از عناصر ديگر مانند آهن، تيتانيوم و واناديوم باشد كه مي‌تواند بر رنگ و ظاهر آن‌ها تأثير بگذارد.

 

ياقوت‌ها معمولاً در سنگ‌هاي دگرگوني مانند شيست و گنيس يافت مي‌شوند كه تحت فشار و حرارت شديد قرار گرفته‌اند. با ارزش ترين ياقوت ها در ميانمار (كه قبلا به نام برمه شناخته مي شد) يافت مي شود كه به توليد ياقوت هايي با رنگ قرمز تيره معروف است كه گاهي اوقات از آن به عنوان قرمز “خون كبوتر” ياد مي شود. از ديگر منابع اصلي ياقوت مي توان به تايلند، ماداگاسكار و سريلانكا اشاره كرد.

 

از آنجايي كه ياقوت ها نسبتا كمياب هستند و استخراج آنها دشوار است، مورد توجه كلكسيونرها و علاقه مندان به جواهرات است. آنها همچنين به عنوان نماد عشق و علاقه در نظر گرفته مي شوند و آنها را به انتخاب محبوب براي حلقه هاي نامزدي و ساير جواهرات مناسبت هاي خاص تبديل مي كنند.

 

زيباترين سنگ هاي دنيا

نحوه تشكيل سنگ ياقوت كبود

ياقوت كبود يك سنگ قيمتي است كه از خانواده كاني كوراندوم است. اين يك كريستال اكسيد آلومينيوم است كه در شرايط خاص زمين شناسي تشكيل مي شود. فرآيند تشكيل با حضور آلومينيوم و اكسيژن در پوسته زمين آغاز مي شود. با گذشت زمان، اين عناصر تركيب مي شوند و كوراندوم معدني را تشكيل مي دهند.

 

ياقوت كبود زماني تشكيل مي شود كه كوراندوم در گوشته زمين تحت فشار و دماي بالا قرار گيرد. گرما و فشار شديد باعث مي شود كه كوراندوم دوباره به شكل جديدي تبديل شود و رنگ آبي مشخصه اي را ايجاد كند كه با ياقوت كبود مرتبط است. رنگ هاي ديگر ياقوت كبود مانند صورتي، زرد، سبز و نارنجي به دليل وجود عناصر كمياب مانند كروم، آهن و تيتانيوم در طول فرآيند تشكيل تشكيل مي شوند.

 

تركيب ياقوت كبود عمدتاً اكسيد آلومينيوم (Al2O3) است كه حدود ۹۹ درصد سنگ را تشكيل مي دهد. ۱٪ باقي مانده از عناصر كمياب تشكيل شده است كه رنگ ياقوت كبود را به آن مي بخشد. به عنوان مثال، ياقوت كبود آبي حاوي مقادير كمي تيتانيوم و آهن است، در حالي كه ياقوت كبود صورتي حاوي كروم است.

 

ياقوت كبود داراي سختي ۹ در مقياس Mohs است كه آن را به يكي از سخت ترين كاني هاي روي زمين تبديل مي كند. همچنين در برابر خراش و ساييدگي بسيار مقاوم است كه آن را به انتخابي محبوب براي جواهرات تبديل مي كند.

 


برچسب: خريد سنگ گرانيت،خريد سنگ ساختماني ، خريد سنگ مرم يت،بهترين سنگ ساختماني ، قيمت سنگ ساختماني،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۴:۵۵ توسط:آرسانت موضوع:

​ طرح هاي نماي ساختماني - شفيعي

​ طرح هاي نماي ساختماني چوب و مدل هاي
نماهاي چوبي داراي گرما و زيبايي طبيعي هستند كه مي توانند به هر ساختماني شخصيت ببخشند. در اينجا چند نمونه از طرح ها و مدل هاي نماي چوبي آورده شده است:

 روكش چوبي: در اين سبك از نماي چوبي از تخته هاي چوبي استفاده شده كه به اسكلت ساختمان چسبانده شده و ظاهري گرم و طبيعي ايجاد مي كند. تخته هاي چوبي ممكن است اشكال و اندازه هاي متفاوتي داشته باشند و ممكن است با مواد مختلفي براي محافظت در برابر عوامل جوي استفاده شوند.

 زونا: در اين سبك از نماي چوبي از زونا يا شيك هاي چوبي استفاده مي شود كه روي هم قرار گرفته اند و به چارچوب ساختمان متصل مي شوند. زونا ممكن است در اشكال و اندازه هاي مختلف باشد و نماي منحصر به فرد و پويا ايجاد كند.

 مشبك: در اين سبك از نماي چوبي از پانل هاي مشبك چوبي استفاده مي شود كه به چهارچوب ساختمان متصل مي شوند و صفحه اي طرح دار ايجاد مي كنند كه به نما عمق و بافت مي بخشد.

 نماي چوبي عمودي: در اين سبك از نماي چوبي از تخته هاي چوبي عمودي استفاده شده است كه به اسكلت ساختمان چسبانده شده و ظاهري شيك و مدرن ايجاد مي كند. تخته ها ممكن است داراي عرض و ضخامت هاي مختلف باشند و نماي منحصر به فرد و پويا را ايجاد كنند.

 پرده هاي چوبي: در اين سبك از نماي چوبي از صفحه هاي چوبي يا لت هايي استفاده مي شود كه به اسكلت ساختمان متصل مي شوند و يك عنصر سايه بان ايجاد مي كنند كه باعث كاهش گرماي خورشيدي و تابش خيره كننده مي شود. صفحه نمايش ها ممكن است در اشكال و اندازه هاي مختلف باشند و نماي پويا و جالبي را ايجاد كنند.

 اينها تنها چند نمونه از سبك ها و طرح هاي مختلف نماهاي چوبي هستند كه در معماري يافت مي شوند. انتخاب طرح به هدف ساختمان، محيط اطراف و ديدگاه معمار بستگي دارد.

 

طرح هاي نماي ساختماني فلز و مدل هاي
نماهاي فلزي به دليل دوام، تطبيق پذيري و توانايي ايجاد زيبايي شناسي چشمگير در معماري مدرن به طور فزاينده اي محبوب شده اند. در اينجا چند نمونه از طرح ها و مدل هاي نماي فلزي آورده شده است:

 فلز سوراخ دار: اين سبك از نماي فلزي با طرحي از سوراخ هايي كه با پانچ يا ليزر بر روي ورق هاي فلزي برش داده مي شوند، مشخص مي شود. سوراخ ها ممكن است شكل ها و اندازه هاي متفاوتي داشته باشند و الگويي پويا و جالب ايجاد كنند كه اجازه مي دهد نور طبيعي وارد ساختمان شود.

 فلز راه راه: در اين سبك از نماي فلزي از ورق هاي فلزي كه به صورت موج دار يا آجدار هستند براي ايجاد يك سطح بافت استفاده مي شود. راه راه ها ممكن است شكل ها و اندازه هاي مختلفي داشته باشند و نماي منحصر به فرد و پويا ايجاد كنند.

 Expanded Metal: در اين سبك از نماي فلزي از ورقه هاي فلزي استفاده مي شود كه كشيده و منبسط مي شوند تا سطحي مشبك ايجاد كنند. فلز منبسط شده ممكن است داراي اشكال و اندازه هاي مختلف باشد كه الگوي منحصر به فرد و پويا ايجاد مي كند.

 پانل هاي فلزي: در اين سبك از نماي فلزي از پنل هاي فلزي استفاده مي شود كه به اسكلت ساختمان متصل مي شوند و ظاهري شيك و مدرن ايجاد مي كنند. پانل ها ممكن است شكل ها و اندازه هاي مختلفي داشته باشند و ممكن است با مواد مختلفي براي افزودن رنگ يا بافت پردازش شوند.

 لوورهاي فلزي: در اين سبك نماي فلزي از لوورهاي فلزي يا لت ها براي ايجاد يك عنصر سايه استفاده مي شود كه افزايش گرماي خورشيدي و تابش نور را كاهش مي دهد. لوورها ممكن است اشكال و اندازه هاي متفاوتي داشته باشند و نماي پويا و جالبي ايجاد كنند.

 اينها تنها چند نمونه از سبك ها و طرح هاي مختلف نماهاي فلزي هستند كه در معماري يافت مي شوند. انتخاب طرح به هدف ساختمان، محيط اطراف و ديدگاه معمار بستگي دارد.

 

طرح هاي  و مدل هاي
نماهاي شيشه اي به دليل توانايي آنها در ايجاد ظاهري شيك و مدرن و اجازه ورود نور طبيعي به ساختمان، در معماري مدرن به طور فزاينده اي محبوب شده اند. در اينجا چند نمونه از طرح ها و مدل هاي نماي شيشه اي را مشاهده مي كنيد:

 كرتين وال: اين سبك از نماي شيشه اي با يك لايه بيروني شيشه اي غير ساختاري مشخص مي شود كه به قاب ساختمان متصل مي شود و يك “پرده” از شيشه ايجاد مي كند. پانل هاي شيشه اي ممكن است اندازه ها و شكل هاي مختلفي داشته باشند و ممكن است با مواد مختلفي براي افزودن رنگ يا بافت پردازش شوند.

 

دو پوسته: اين سبك از نماي شيشه اي از دو لايه شيشه با فاصله بين آن تشكيل شده است. اين شكاف ممكن است براي تهويه يا ايجاد يك منطقه حائل كه به تنظيم دماي ساختمان كمك مي كند استفاده شود.

 

Point-Supported: اين سبك از نماي شيشه اي از اتصالات نقطه اي مانند پيچ و مهره يا گيره براي اتصال پانل هاي شيشه اي به چارچوب ساختمان استفاده مي كند. پانل هاي شيشه اي ممكن است در اشكال و اندازه هاي مختلف باشند و نماي پويا و جالبي ايجاد كنند.

 شيشه سازي ساختاري: در اين سبك از نماي شيشه اي از چسب سازه اي يا سيليكون براي چسباندن پانل هاي شيشه اي به طور مستقيم به چارچوب ساختمان استفاده مي شود و ظاهري بدون درز و براق ايجاد مي كند. شيشه ممكن است با مواد مختلفي براي افزودن رنگ يا بافت پردازش شود و ممكن است اشكال و اندازه هاي متفاوتي داشته باشد.

 سايه‌بان خورشيدي: اين سبك از نماي شيشه‌اي از تكنيك‌هاي سايه‌اندازي مختلفي مانند لوورها يا صفحه‌نمايش براي كاهش افزايش گرماي خورشيدي و تابش خيره‌كننده استفاده مي‌كند. عناصر سايه ممكن است از شيشه يا مواد ديگر ساخته شده باشند و ممكن است اشكال و اندازه هاي متفاوتي داشته باشند.

 اينها تنها چند نمونه از سبك ها و طرح هاي مختلف نماي شيشه اي هستند كه در معماري يافت مي شوند. انتخاب طرح به هدف ساختمان، محيط اطراف و ديدگاه معمار بستگي دارد

 انواع طرح هاي نماي ايراني با بتن
معماري ايراني تاريخچه اي غني دارد و در طول زمان مصالح و سبك هاي مختلفي را در خود جاي داده است. بتن مصالح نسبتاً جديدي در معماري ايراني است، اما از آن براي ايجاد نماهاي زيبا و كاربردي استفاده شده است. در اينجا چند نمونه از طرح هاي نماي ايراني با بتن آورده شده است:

 سبك تهراني: اين سبك از نماي بتني با استفاده از خطوط تميز و اشكال ساده مشخص مي شود. بتن ممكن است با مواد مختلفي براي افزودن بافت يا رنگ پردازش شود، اما تمركز بر سادگي و مدرنيته است.

 سبك اصفهاني: اين سبك از نماي بتني عناصر طراحي سنتي ايراني مانند الگوهاي هندسي و جزئيات پيچيده را در خود جاي داده است. بتن ممكن است براي ايجاد اين الگوها قالب‌گيري يا مهر زني شود و ظرافت و زيبايي را به نما اضافه كند.

 سبك شيراز: اين سبك از نماي بتني عناصر معماري سنتي ايراني را با طراحي مدرن تركيب مي كند. بتن ممكن است با موادي مانند سنگ مرمر يا گرانيت براي افزودن بافت و جذابيت بصري، در حالي كه ظاهري براق و مدرن را حفظ كند، پردازش شود.

 سبك مشهدي: اين سبك از نماي بتني داراي اشكال جسورانه، هندسي و تاكيد بر تقارن و تعادل است. بتن ممكن است با موادي مانند شيشه يا فولاد پردازش شود تا ظاهري آينده نگر ايجاد كند، در حالي كه هنوز عناصر طراحي سنتي ايراني را در خود جاي داده است.

 سبك يزد: در اين سبك نماي بتني از مصالح سنتي مانند خشت (خشت گلي) و چوب استفاده مي شود و از بتن براي افزايش استحكام و دوام استفاده مي شود. بتن ممكن است با موادي مانند ماسه يا خاك رس پردازش شود تا بافتي ايجاد شود كه با محيط اطراف تركيب شود. 

اينها تنها چند نمونه از سبك‌ها و طرح‌هاي مختلف نماهاي ايراني هستند كه بتن را در خود جاي داده‌اند. معماران ايراني در استفاده از اين ماده نسبتا جديد خلاقيت و نوآوري زيادي از خود نشان داده اند و ساختمان هاي زيبا و كاربردي خلق كرده اند كه هم مدرن و هم ريشه در سنت دارند.

 

 

 

طرح هاي نماي ساختماني بتني و مدل هاي
 نماهاي بتني به دليل دوام، تطبيق پذيري و مقرون به صرفه بودن، انتخابي محبوب براي معماري مدرن هستند. در اينجا چند نمونه از نقشه ها و مدل هاي نماي بتني آورده شده است:

 Brutalist: اين سبك از نماي بتني با استفاده از بتن خام، اكسپوز، با عناصر تزئيني كم يا بدون عناصر تزئيني مشخص مي شود. تمركز بر روي بافت و شكل خود بتن، با تاكيد بر عملكرد به جاي زيبايي شناسي است.

 مدرنيست: اين سبك از نماي بتني داراي خطوط تميز و اشكال ساده، با پرداخت صاف و صيقلي است. بتن ممكن است براي افزودن رنگ يا بافت با مواد ديگري رنگ آميزي يا پردازش شود، اما تمركز بر سادگي و مينيماليسم است.

 آينده نگر: اين سبك از نماي بتني اغلب در ساختمان هاي با تكنولوژي بالا، با تمركز بر اشكال جسورانه، هندسي و تاكيد بر نوآوري و فناوري استفاده مي شود. بتن ممكن است با شيشه يا مواد ديگر تركيب شود تا ظاهري آينده نگر ايجاد كند.

 مجسمه‌سازي: اين سبك از نماي بتني داراي بتن است كه به شكل‌ها و الگوهاي پيچيده حجاري يا قالب‌گيري مي‌شود و يك اثر هنري در نماي بيروني ساختمان ايجاد مي‌كند. اين سبك اغلب در موزه ها يا ساير موسسات فرهنگي استفاده مي شود.

 بافت: اين سبك از نماي بتني داراي بتن است كه با تكنيك هاي مختلف براي ايجاد بافت و جذابيت بصري درمان مي شود. بتن ممكن است براي ايجاد ظاهر و احساس منحصر به فرد، مهر، حكاكي يا با اسيد درمان شود.

 اينها تنها چند نمونه از سبك ها و طرح هاي مختلف نماهاي بتني هستند كه در معماري يافت مي شوند. انتخاب طرح به هدف ساختمان، محيط اطراف و ديدگاه معمار بستگي دارد.

 

 



برچسب: خريد سنگ گرانيت ، خريد سنگ مرمريت ، خريد سنگ تراورتن، خريد سنگ ساختماني، قيمت سنگ گرانيت ، خريد سنگ نما،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۲:۱۲ توسط:آرسانت موضوع:

نماي ساختمان - شفيعي

نماي ساختمان

نماي ساختمان به ديوار يا ديوارهاي بيروني يا جلويي سازه اطلاق مي شود. بخشي از ساختمان است كه از بيرون قابل مشاهده است و اغلب اولين چيزي است كه افراد هنگام نزديك شدن به ساختمان مي بينند.

 

مصالح مورد استفاده در نماي ساختمان بسته به طرح، بودجه و عملكرد مورد نظر سازه مي تواند بسيار متفاوت باشد. برخي از مصالح رايج مورد استفاده در نما عبارتند از:

 

آجر: يك ماده بادوام و كلاسيك كه اغلب در معماري سنتي استفاده مي شود.

 

سنگ: يك ماده طبيعي و بادوام است كه مي تواند ظرافت و پيچيدگي را به ساختمان بيافزايد.

 

بتن: ماده اي مستحكم و همه كاره كه مي توان آن را به اشكال و پرداخت هاي مختلف قالب گيري كرد.

 

شيشه: ماده اي محبوب براي ساختمان هاي مدرن كه به نور طبيعي اجازه ورود به فضا را مي دهد و ظاهري براق و شفاف ايجاد مي كند.

 

فلز: ماده اي بادوام و كم تعمير و نگهداري كه مي تواند در انواع روكش ها مانند آلومينيوم، فولاد و مس استفاده شود.

 

چوب: يك ماده طبيعي و گرم است كه مي تواند ظاهري دنج و جذاب به يك ساختمان بدهد، اما نياز به نگهداري منظم دارد.

 

اينها تنها چند نمونه از مصالح فراواني است كه مي توان در نماي ساختمان استفاده كرد. انتخاب متريال به عوامل مختلفي مانند بودجه، مكان، كاربري ساختمان، زيبايي طراحي و دوام بستگي دارد.

 

نماي ساختمان

روش هاي مختلفي براي بررسي عيوب سنگ هاي ساختماني وجود دارد. برخي از روش هاي رايج عبارتند از:

 

بازرسي بصري: بازرسي چشمي اساسي ترين روش براي بررسي عيوب سنگ هاي ساختماني است. اين شامل يك بررسي بصري كامل از سطح و لبه هاي سنگ براي شناسايي هرگونه ترك، تراشه يا تغيير رنگ قابل مشاهده است.

 

تست چكش: آزمايش چكش شامل ضربه زدن به سنگ با چكش يا ابزاري مشابه براي بررسي نقاط توخالي يا ضعيف است. يك سنگ با كيفيت خوب بايد صداي زنگ و شفافي توليد كند، در حالي كه يك سنگ معيوب صدايي كسل كننده يا خفه توليد مي كند.

 

تست جذب آب: آزمايش جذب آب شامل قرار دادن نمونه كوچكي از سنگ در آب براي مدت زمان مشخص و سپس اندازه گيري مقدار آب جذب شده است. سنگ هايي با نرخ جذب آب بالا عموماً متخلخل تر و مستعد ترك خوردگي و ساير مشكلات ساختاري هستند.

 

آزمايش اسيد: آزمايش اسيد شامل اعمال مقدار كمي اسيد كلريدريك رقيق شده روي سطح سنگ و مشاهده واكنش است. سنگ هايي با سطوح بالاي كربنات كلسيم، مانند سنگ آهك، با اسيد واكنش داده و حباب و جوش ايجاد مي كنند.

 

تست اولتراسونيك: آزمايش اولتراسونيك شامل استفاده از امواج صوتي با فركانس بالا براي شناسايي هر گونه نقص يا ضعف داخلي در سنگ است. اين روش به ويژه براي سنگ هاي بزرگ يا سنگ هايي كه بازرسي بصري آنها دشوار است مفيد است.

 

هنگام ارزيابي عيوب سنگ هاي ساختماني، مشورت با يك زمين شناس حرفه اي يا كارشناس ساختمان مهم است. آنها مي توانند راهنمايي در مورد مناسب ترين روش هاي آزمايش و مشاوره در مورد نصب و نگهداري مناسب براي اطمينان از دوام و ايمني ساختمان ارائه دهند.

نماي ساختمان آجري و طرح ها و مدل هاي

نماي يك ساختمان آجري بسته به ديدگاه معمار، هدف ساختمان و محيط اطراف مي تواند از نظر طراحي و سبك بسيار متفاوت باشد. در اينجا چند نمونه از انواع طرح ها و مدل هاي نما آجري آورده شده است:

 

استعماري: اين سبك اغلب داراي نماهاي آجري با پنجره ها و درهاي متقارن، تزئينات سفيد و عناصر تزئيني مانند ستون ها، پايه ها و قرنيزها است.

 

هنر دكو: اين سبك داراي اشكال هندسي برجسته، منحني ها و الگوهاي پيچيده در نماي آجري است.

 

مدرنيزه: اين سبك اغلب داراي طرح هاي شيك و مينيماليستي، با گستره هاي بزرگ شيشه، بتون و آجر و خطوط تميز است.

 

گوتيك: اين سبك داراي طاق هاي نوك تيز، آجركاري پيچيده و جزئيات پرآذيني مانند گارگويل و گلدسته است.

 

تودور: اين سبك تركيبي از آجر و نيم چوب، با سقف‌هاي شيب‌دار، پنجره‌هاي كوچك و دودكش‌هاي تزئيني دارد.

 

ا رمانسك: اين سبك اغلب داراي طاق هاي گرد، ساخت سنگ يا آجر سنگين و جزئيات پيچيده مانند كنده كاري و آجركاري هاي زينتي است.

 

ملكه: اين سبك داراي نماهايي با شكل نامنظم، پنجره‌هاي كناري، و آجركاري‌هاي تزئيني مانند كربلينگ، دندان‌ها و فريز است.

 

اينها تنها چند نمونه از سبك ها و طرح هاي مختلف نماهاي آجري است كه در ساختمان ها يافت مي شود. انتخاب طرح به هدف ساختمان، محيط اطراف و ديدگاه معمار بستگي دارد.

 

 

انواع طرح هاي نماي ايراني با آجر

معماري ايراني داراي تاريخ طولاني و غني است، با طرح هاي منحصر به فرد و زيباي بسياري كه نماي آجري را در خود جاي داده است. در اينجا چند نمونه از طرح هاي نماي ايراني در استفاده از آجر را مشاهده مي كنيد:

  • بادگيرها (بادگير): برج هايي هستند كه به گونه اي طراحي شده اند كه باد را گرفته و به داخل ساختمان هدايت مي كنند تا تهويه طبيعي ايجاد كنند. آنها اغلب داراي الگوهاي آجركاري پيچيده اي هستند و از ويژگي هاي بارز معماري سنتي ايران هستند.
  • ايوان: بناي مستطيل يا مربعي شكل با يك يا چند ضلع باز است كه اغلب به عنوان ورودي يا ايوان استفاده مي شود. نماي ايوان معمولاً از آجر ساخته شده است و داراي الگوهاي هندسي و طاق‌هايي است.
  • مقرنس: نوعي از عناصر تزييني است كه اغلب در معماري ايراني يافت مي شود و داراي نقش هاي پيچيده اي از طاقچه هاي كوچك و روي هم قرار گرفته است. مقرنس را مي توان از مواد مختلفي از جمله آجر تهيه كرد و براي ايجاد نما و سقف تزئيني استفاده مي شود.
  • خاتم: نوعي خاتم است كه اغلب در معماري ايراني مورد استفاده قرار مي گيرد و داراي نقوش هندسي پيچيده اي است كه از قطعات كوچك چوب، فلز يا مواد ديگر ساخته شده است. از خاتم مي توان براي ايجاد نماهاي تزييني بر روي ساختمان هاي آجري استفاده كرد و به طرح بافت و عمق بخشيد.
  • گمبد: نوعي گنبد است كه اغلب در معماري ايراني استفاده مي‌شود و داراي شكل دايره‌اي يا هشت ضلعي و نقش‌هاي پيچيده آجركاري است. گومبادها را مي توان در ساختمان هاي مختلفي از جمله مساجد، مقبره ها و كاخ ها يافت.

اينها تنها چند نمونه از انواع مختلف طراحي نماي ايراني است كه از آجر استفاده مي كنند. معماري ايراني به دليل الگوهاي پيچيده، استفاده از مصالح طبيعي و توجه به جزئيات، آن را به سبكي منحصر به فرد و زيبا از معماري تبديل كرده است.

نماي ساختمان

روش هاي مختلفي براي بررسي عيوب سنگ هاي ساختماني وجود دارد. برخي از روش هاي رايج عبارتند از:

  • بازرسي بصري: بازرسي چشمي اساسي ترين روش براي بررسي عيوب سنگ هاي ساختماني است. اين شامل يك بررسي بصري كامل از سطح و لبه هاي سنگ براي شناسايي هرگونه ترك، تراشه يا تغيير رنگ قابل مشاهده است.
  • تست چكش: آزمايش چكش شامل ضربه زدن به سنگ با چكش يا ابزاري مشابه براي بررسي نقاط توخالي يا ضعيف است. يك سنگ با كيفيت خوب بايد صداي زنگ و شفافي توليد كند، در حالي كه يك سنگ معيوب صدايي كسل كننده يا خفه توليد مي كند.
  • تست جذب آب: آزمايش جذب آب شامل قرار دادن نمونه كوچكي از سنگ در آب براي مدت زمان مشخص و سپس اندازه گيري مقدار آب جذب شده است. سنگ هايي با نرخ جذب آب بالا عموماً متخلخل تر و مستعد ترك خوردگي و ساير مشكلات ساختاري هستند.
  • آزمايش اسيد: آزمايش اسيد شامل اعمال مقدار كمي اسيد كلريدريك رقيق شده روي سطح سنگ و مشاهده واكنش است. سنگ هايي با سطوح بالاي كربنات كلسيم، مانند سنگ آهك، با اسيد واكنش داده و حباب و جوش ايجاد مي كنند.
  • تست اولتراسونيك: آزمايش اولتراسونيك شامل استفاده از امواج صوتي با فركانس بالا براي شناسايي هر گونه نقص يا ضعف داخلي در سنگ است. اين روش به ويژه براي سنگ هاي بزرگ يا سنگ هايي كه بازرسي بصري آنها دشوار است مفيد است.

هنگام ارزيابي عيوب سنگ هاي ساختماني، مشورت با يك زمين شناس حرفه اي يا كارشناس ساختمان مهم است. آنها مي توانند راهنمايي در مورد مناسب ترين روش هاي آزمايش و مشاوره در مورد نصب و نگهداري مناسب براي اطمينان از دوام و ايمني ساختمان ارائه دهند.

نما با طرح سنگ و طرح ها مدل ها

نماي سنگي يك پوشش ديوار خارجي است كه از انواع سنگ هاي طبيعي يا ساخته شده ساخته شده است. نماهاي سنگي قرن ها در معماري مورد استفاده قرار گرفته اند و به دليل دوام، زيبايي طبيعي و تطبيق پذيري در طراحي شناخته شده اند. در اينجا چند نمونه از طرح ها و مدل هاي نما سنگ آورده شده است:

  • روستيك يا سنتي: اين سبك از نماي سنگي با سنگ هاي خشن و نامنظم مشخص مي شود كه به صورت تصادفي چيده شده اند. اين سبك اغلب در محيط هاي روستايي يا روستايي استفاده مي شود و مي تواند با چوب يا ساير مواد طبيعي تركيب شود تا ظاهري گرم و دلپذير داشته باشد.
  • مدرن: اين سبك از نماي سنگي داراي خطوط تميز و اشكال ساده، با سنگ هاي صاف و براق در الگوي يكنواخت است. اين سبك اغلب در طراحي هاي معاصر يا مينيمال استفاده مي شود و مي توان آن را با مواد ديگري مانند شيشه يا استيل تركيب كرد تا ظاهري شيك و مدرن داشته باشد.
  • استعماري: اين سبك از نماي سنگي داراي سنگ هاي مستطيل شكل در طرحي منظم است كه اغلب با اتصالات ملات همسطح با سطح سنگ ها است. اين سبك اغلب در خانه‌هاي سنتي يا تاريخي استفاده مي‌شود و مي‌توان آن را با ساير عناصر كلاسيك مانند كركره و تزئينات سفيد تركيب كرد تا ظاهري ماندگار داشته باشد.
  • گوتيك: اين سبك از نماي سنگي داراي قوس هاي نوك تيز، جزئيات پيچيده و تركيبي از انواع مختلف سنگ، مانند سنگ آهك و ماسه سنگ است. اين سبك اغلب در معماري احياي گوتيك استفاده مي‌شود و مي‌توان آن را با فلزكاري پرآذين و پنجره‌هاي شيشه‌اي رنگي تركيب كرد تا ظاهري دراماتيك و چشمگير داشته باشد.
  • مديترانه اي: اين سبك از نماي سنگي داراي تركيبي از سنگ و گچ است، با سنگ هايي با شكل نامنظم در رنگ ها و بافت هاي مختلف. اين سبك اغلب در خانه‌هايي به سبك مديترانه‌اي استفاده مي‌شود و مي‌توان آن را با لهجه‌هاي فرفورژه و كاشي‌هاي سقفي ترا كوتا تركيب كرد تا ظاهري گرم و جذاب داشته باشد.

اينها تنها چند نمونه از سبك ها و طرح هاي مختلف نماهاي سنگي هستند كه در معماري يافت مي شوند. انتخاب طرح به هدف ساختمان، محيط اطراف و ديدگاه معمار بستگي دارد.

 


برچسب: خريد سنگ گرانيت ، خريد سنگ مرمريت ، خريد سنگ تراورتن، خريد سنگ ساختماني، قيمت سنگ گرانيت ، خريد سنگ نما،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۰:۳۸ توسط:آرسانت موضوع:

دكوراسيون سنگ مصنوعي - شفيعي

دكوراسيون سنگ مصنوعي

 

طراحي دكوراسيون سنگ مصنوعي بسته به نوع خاص سنگ مصنوعي و سبك طراحي فضا در مكان هاي مختلفي قابل استفاده است. در اينجا چند مكان متداول كه در آن از طراحي دكوراسيون سنگ مصنوعي استفاده مي شود آورده شده است.

ديوارهاي داخلي: روكش هاي سنگ مصنوعي را مي توان براي ايجاد ديوارهاي برجسته يا تمام ديوارهاي برجسته در فضاهاي داخلي مانند اتاق نشيمن، اتاق غذاخوري، اتاق خواب و دفاتر خانه استفاده كرد. آنها مي توانند ظاهري طبيعي و روستايي ايجاد كنند، به ويژه هنگامي كه در فضاهايي استفاده مي شوند كه از فضاي باز الهام مي گيرند.

شومينه هااز سنگ مصنوعي مي توان براي ايجاد محيط هاي شومينه و روكش هايي استفاده كرد كه بافت و جذابيت بصري را به فضا مي بخشد. آنها مي توانند فضايي گرم و دنج ايجاد كنند، به خصوص زماني كه با صندلي مخملي و نورپردازي گرم همراه شوند

ديوارهاي خارجي: سنگ مصنوعي را مي توان در نماي بيروني ساختمان ها براي ايجاد ظاهري طبيعي و بافت استفاده كرد. اين امر به ويژه در خانه هايي كه در مناطقي با زمين هاي ناهموار مانند كوه ها يا جنگل ها واقع شده اند بسيار محبوب است.

محوطه سازي: سنگ مصنوعي را مي توان در طراحي محوطه سازي براي ايجاد ديوارهاي حائل، حاشيه باغ و راهروها استفاده كرد. آنها مي توانند ظاهري طبيعي و ارگانيك ايجاد كنند، به خصوص زماني كه با شاخ و برگ هاي سرسبز و ساير عناصر طبيعي جفت شوند.

فضاهاي تجاريسنگ مصنوعي را مي توان در انواع فضاهاي تجاري مانند رستوران ها، هتل ها و فروشگاه هاي خرده فروشي استفاده كرد. آنها مي توانند يك فضاي بصري جالب و به ياد ماندني ايجاد كنند، به ويژه زماني كه به عنوان يك نقطه كانوني يا ديوار ويژه استفاده مي شود.

به طور كلي، رنگ بندي سنگ در دكوراسيون سنگ مصنوعي را مي توان در طيف وسيعي از مكان ها و تنظيمات، از مسكوني گرفته تا تجاري، داخلي و خارجي مورد استفاده قرار داد. مي تواند ظاهري طبيعي و بافتي ايجاد كند كه به يك فضا عمق و جذابيت بصري مي بخشد.

 

رنگ بندي سنگ در دكوراسيون

 

 

طراحي دكوراسيون سنگ تيشه اي

 

طراحي دكوراسيون سنگ را مي توان در طيف وسيعي از مكان ها، چه در فضاي داخلي و چه در فضاي باز استفاده كرد. در اينجا چند مكان متداول كه در آن از طراحي دكوراسيون سنگ استفاده مي شود آورده شده است:

ديوارها و كف داخلي: از سنگ مي توان براي ايجاد ديوارهاي برجسته، ديوارهاي برجسته و كف در انواع فضاهاي داخلي مانند اتاق نشيمن، آشپزخانه، حمام و اتاق خواب استفاده كرد. سنگ مي تواند ظاهري طبيعي و بافتي ايجاد كند كه به يك فضا عمق و جذابيت بصري مي بخشد.

شومينه ها: از سنگ مي توان براي ايجاد محيط هاي شومينه و روكش هايي استفاده كرد كه بافت و جذابيت بصري را به فضا مي بخشد. آنها مي توانند فضايي گرم و دنج ايجاد كنند، به خصوص زماني كه با صندلي مخملي و نورپردازي گرم همراه شوند.

ديوارها و نماهاي خارجي: سنگ را مي توان در نماي بيروني ساختمان ها براي ايجاد ظاهري طبيعي و بافت استفاده كرد. اين امر به ويژه در خانه هايي كه در مناطقي با زمين هاي ناهموار مانند كوه ها يا جنگل ها واقع شده اند بسيار محبوب است.

محوطه سازي: سنگ را مي توان در طراحي محوطه سازي براي ايجاد ديوارهاي حائل، حاشيه باغ و راهروها استفاده كرد. آنها مي توانند ظاهري طبيعي و ارگانيك ايجاد كنند، به خصوص زماني كه با شاخ و برگ هاي سرسبز و ساير عناصر طبيعي جفت شوند.

فضاهاي تجاري: سنگ را مي توان در انواع فضاهاي تجاري مانند رستوران ها، هتل ها و فروشگاه هاي خرده فروشي استفاده كرد. آنها مي توانند يك فضاي بصري جالب و به ياد ماندني ايجاد كنند، به ويژه زماني كه به عنوان يك نقطه كانوني يا ديوار ويژه استفاده مي شود.

به طور كلي، رنگ بندي سنگ در دكوراسيون سنگ را مي توان در طيف وسيعي از مكان ها و تنظيمات، از مسكوني گرفته تا تجاري، داخلي تا خارجي مورد استفاده قرار داد. مي تواند ظاهري طبيعي و بافتي ايجاد كند كه به يك فضا عمق و جذابيت بصري مي بخشد.

 

 

 

 

رنگ بندي سنگ در دكوراسيون



 


برچسب: خريد سنگ گرانيت ، بهترين سنگ ساختماني ، قيمت سنگ گرانيت، خريد سنگ مرمريت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۰:۴۶ توسط:آرسانت موضوع:

رنگ بندي سنگ در دكوراسيون داخلي - شفيعي

رنگ بندي سنگ در دكوراسيون داخلي

 

رنگ بندي سنگ در دكوراسيون، مي تواند يك مكمل عالي براي دكوراسيون داخلي باشد. استفاده از سنگ در طراحي داخلي مي تواند به يك فضا بافت، عمق و شخصيت ببخشد. سنگ را مي توان در اشكال مختلف مانند كاشي هاي سنگ طبيعي، روكش هاي سنگي و يا حتي به عنوان يك عنصر تزئيني در مبلمان يا لوازم جانبي استفاده كرد.

وقتي صحبت از رنگ آميزي سنگ مي شود، گزينه هاي زيادي وجود دارد. سنگ طبيعي در رنگ‌هاي متنوعي از رنگ‌هاي بژ و زرد گرم گرفته تا رنگ‌هاي خاكستري و آبي سرد وجود دارد. به عنوان مثال، سنگ مرمر داراي ظاهر كلاسيك سفيد يا خاكستري است، در حالي كه سنگ تراورتن داراي تناژهاي گرمتر بژ و قهوه اي است.

اگر رنگ يكنواخت‌تري را ترجيح مي‌دهيد، روكش‌هاي سنگي توليد شده مي‌توانند گزينه‌اي عالي باشند. اين ها به گونه اي ساخته شده اند كه شبيه سنگ هاي طبيعي به نظر برسند اما در طيف وسيع تري از رنگ ها از جمله سايه هاي سفيد، خاكستري، بژ و حتي رنگ هاي روشن تر مانند قرمز و آبي موجود هستند.

 

رنگ بندي سنگ در دكوراسيون

 

هنگام استفاده از سنگ در دكوراسيون داخلي، مهم است كه طرح رنگ كلي اتاق را در نظر بگيريد. سنگ مي تواند يك عنصر غالب در فضا باشد، بنابراين مهم است كه مطمئن شويد كه مكمل ساير رنگ ها و مواد مورد استفاده در اتاق است.

يكي ديگر از مواردي كه هنگام استفاده از سنگ مورد توجه قرار مي گيرد، پرداخت آن است. سنگ مي تواند يك پرداخت صيقلي، تراش خورده يا بافت داشته باشد كه هر كدام مي توانند تاثير متفاوتي بر ظاهر و احساس كلي فضا داشته باشند. به عنوان مثال، يك كف سنگ مرمر صيقلي ظاهر و احساس بسيار متفاوتي نسبت به يك ديوار تخته سنگي بافت دارد.

به طور كلي، رنگ بندي سنگ در دكوراسيون مي تواند افزودني زيبا و همه كاره به دكوراسيون داخلي باشد و حسي طبيعي و ارگانيك به فضا بيافزايد.

اصول رنگ آميزي در دكوراسيون داخلي

 

رنگ يكي از اجزاي حياتي دكوراسيون داخلي است و مي تواند تاثير بسزايي بر حال و هوا، فضا و احساس كلي يك فضا داشته باشد. در اينجا چند اصل رنگ آميزي در دكوراسيون داخلي آورده شده است:

هارموني رنگ: رنگ ها بايد بر اساس نحوه كار با هم براي ايجاد حس هماهنگي انتخاب شوند. رايج ترين رويكرد استفاده از چرخ رنگ است كه نشان مي دهد رنگ هاي مختلف چگونه با يكديگر ارتباط دارند. يك تكنيك رايج هماهنگي رنگ استفاده از رنگ هاي مكمل است كه در چرخه رنگ مقابل يكديگر قرار دارند، مانند آبي و نارنجي يا قرمز و سبز.

تعادل رنگ: رنگ ها بايد در يك فضا متعادل شوند تا حس ثبات بصري ايجاد شود. اين را مي توان از طريق استفاده از لهجه هاي رنگي به دست آورد، كه در آن يك رنگ به صورت غالب استفاده مي شود و رنگ هاي ديگر در مقادير كمتر براي حمايت و تعادل آن استفاده مي شود.

دماي رنگ: رنگ ها مي توانند گرم يا سرد باشند كه مي تواند بر حال و هواي فضا تأثير بگذارد. رنگ‌هاي گرم مانند قرمز، نارنجي و زرد مي‌توانند حس انرژي و سرزندگي ايجاد كنند، در حالي كه رنگ‌هاي سرد مانند آبي، سبز و بنفش مي‌توانند محيطي آرام و آرامش‌بخش ايجاد كنند.

شدت رنگ: رنگ ها مي توانند پررنگ و روشن يا كم صدا و كم رنگ باشند. رنگ‌هاي تند و روشن مي‌توانند حس درام و هيجان ايجاد كنند، در حالي كه رنگ‌هاي خاموش و كم‌رنگ مي‌توانند حس آرامش و پيچيدگي را ايجاد كنند.

زمينه رنگ: زمينه اي كه رنگ ها در آن استفاده مي شوند مي تواند بر ظاهر و جلوه آنها تأثير بگذارد. به عنوان مثال، يك ديوار قرمز روشن ممكن است در يك اتاق كوچك احساس ناراحتي كند، اما مي تواند انرژي و هيجان را به يك فضاي بزرگ بيافزايد.

ترجيح شخصي: در نهايت، انتخاب رنگ بندي سنگ در دكوراسيون يك ترجيح شخصي است. مهم است كه رنگ هايي را انتخاب كنيد كه دوست داريد و در فضاي خود احساس راحتي و شادي مي كنيد.

 

 

 

رنگ بندي سنگ در دكوراسيون - دكوراسيون سفيد:

 

طراحي دكوراسيون سنگ سفيد بسته به نوع خاص سنگ سفيد و سبك طراحي كلي فضا در مكان ها و تنظيمات مختلفي قابل استفاده است. در اينجا چند مكان رايج كه در آن از طراحي دكوراسيون سنگ سفيد استفاده مي شود آورده شده است:

آشپزخانه: كانترهاي سنگي سفيد، مانند سنگ مرمر يا كوارتزيت، انتخابي محبوب براي آشپزخانه هاي مدرن و سنتي هستند. آنها مي توانند ظاهري تميز و روشن ايجاد كنند و به خوبي با انواع سبك ها و رنگ هاي كابينت ست مي شوند.

حمام: كاشي هاي سنگي سفيد، مانند چيني يا مرمر، يك انتخاب كلاسيك براي ديوارها و كف حمام هستند. آنها مي توانند فضايي شبيه آبگرم ايجاد كنند و به خوبي با مواد ديگر مانند چوب يا فلز جفت شوند.

اتاق نشيمن: ديوارهاي سنگي سفيد يا اطراف شومينه مي توانند نقطه كانوني در اتاق نشيمن ايجاد كنند. آنها را مي توان با بافت هاي گرم و دنج مانند يك مبل مخملي يا يك فرش نرم ست كرد تا محيطي دلپذير و راحت ايجاد كند.

اتاق خواب: سنگ سفيد را مي توان در اتاق خواب ها براي ايجاد حس تجمل و ظرافت به كار برد. به عنوان مثال، يك تخته سر مرمر سفيد يا يك روشويي سنگي سفيد مي تواند جلوه اي پيچيده به اتاق خواب ببخشد.

فضاهاي بيروني: سنگفرش ها يا كاشي هاي سنگ سفيد را مي توان در فضاهاي بيروني مانند پاسيو يا پياده روها استفاده كرد. آنها مي توانند ظاهري تميز و مدرن ايجاد كنند و به خوبي با عناصر طبيعي مانند گياهان يا آب نماها جفت مي شوند.

در مجموع مي توان رنگ بندي سنگ در دكوراسيون سنگ سفيد در فضاها و محيط هاي مختلف از مدرن و مينيمال تا سنتي و روستيك استفاده كرد. مي تواند فضايي تميز و پيچيده ايجاد كند و به خوبي با طيف وسيعي از رنگ ها و مواد جفت شود.

 

رنگ بندي سنگ در دكوراسيون

 

طراحي دكوراسيون سفيد رنگي

 

ساختمان هاي تاريخي: رنگ بندي سنگ در دكوراسيون رنسانس سفيد اغلب در مرمت و حفظ بناهاي تاريخي دوران رنسانس استفاده مي شود. مي تواند ظاهري اصيل و ظريف ايجاد كند كه سبك دوره را منعكس كند.

موزه ها و گالري هاي هنري: هنر و معماري رنسانس در موزه ها و گالري هاي هنري جشن گرفته مي شود و طراحي دكوراسيون رنسانس سفيد مي تواند پس زمينه اي مناسب براي آثار هنري و نمايشگاه ها ايجاد كند.

هتل‌ها و استراحتگاه‌ها: طراحي دكوراسيون رنسانس سفيد مي‌تواند فضايي لوكس و شيك را در هتل‌ها و استراحتگاه‌ها، به‌ويژه آن‌هايي كه در مقاصد تاريخي يا فرهنگي قرار دارند، ايجاد كند.

تئاتر و خانه هاي اپرا: معماري و طراحي رنسانس بر طراحي بسياري از تئاترها و خانه هاي اپرا تأثير گذاشته است و طراحي دكوراسيون رنسانس سفيد مي تواند فضايي باشكوه و چشمگير ايجاد كند كه تجربه حضور در يك اجرا را افزايش مي دهد.

اقامتگاه هاي خصوصي: طراحي دكوراسيون رنسانس سفيد را مي توان در اقامتگاه هاي خصوصي كه از دوران رنسانس الهام گرفته اند، به ويژه آنهايي كه سبك طراحي سنتي و رسمي دارند، استفاده كرد. اين مي تواند حس تاريخ و ظرافت را ايجاد كند كه براي خانه هاي بزرگ و املاك مناسب است.

به طور كلي، طراحي دكوراسيون رنسانس سفيد را مي توان در طيف وسيعي از مكان هايي كه دوران رنسانس را جشن مي گيرند، چه در ساختمان هاي تاريخي، موسسات فرهنگي يا اقامتگاه هاي خصوصي استفاده كرد. مي تواند فضايي از ظرافت، تجمل و ظرافت ايجاد كند كه نشان دهنده عظمت دوره رنسانس است.

 


برچسب: خريد سنگ گرانيت ، بهترين سنگ ساختماني ، قيمت سنگ گرانيت، خريد سنگ مرمريت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۹:۳۰ توسط:آرسانت موضوع:

جذابيت سنگ - خداوردي

سنگ كف لابي هتل ها 

تمام پيمانكاران ساختمان هاي بزرگ مانند هتل ها، دفاتر و مراكز كنفرانس و مجتمع هاي مسكوني هميشه به فكر آن هستن با طراحي خاص خود همه را جذب سازه زيبا و منحصر به فرد خود كنند. پس اين نكته حائز تهميت است كه تمام  سنگ هاي استفاده شده در نماي داخلي خود از بهترين و زيبا ترين سنگ هاي موجود مي باشد . در طراحي داخلي سنگ هاي با رنگ و تنوع خاصي بايد استفاده شود كه چشم و مخاطب را تحت تاثير قرار داده و نماي فضاي استفاده شده از جمله لابي هاي هتل كه در زير به آن ها اشاره شده است .

 

در اين مقاله به معرفي چندتا از بهترين سنگ هاي كه مي توان در لابي هتل ها استفاده كرده اشاره مي كنيم . با استفاده سنگ هاي كه مناسب لابي ها باشند يك فضاي زيبا و دلنشين براي لابي ها ساخته و بيننده هيچ گاه خسته از ابهت و زيبايي نخواهد شد .

سنگ مرمر

اين نوع سنگ در ديواره هاي و كف ساختمان ها مورد استفاده قرار مي گيرد . سنگ مرمر به خاطر جلال و شكوه قابل شكست نيست . در اكثر هتل ها به خصوص هتل هاي پنج ستاره از اين سنگ ها براي جلوه زيبايي كه خواهد داشت مورد استفاده قرار مي گيرد . با اين حال جداي از درخشش و زيبايي اين سنگ از متنوع ترين سنگ ها در بازار را تشكيل مي دهد .

سنگ كوارتز 

هميشه براقي سنگ حس خوبي به مخاطب القا مي كند با استفاده از كوارتز مي توانيد برش بسيار زيبا براي ميزهاي ميهمان و كف و ميزهاي پيشخوان داشته باشد . زيرا اين سنگ براي صاحبان فضاهاي تجاري مورد توجه قراردارد .كوارتز شفافيتي دلنشين دارد كه براي بيننده بسيار جذاب مي باشد. همچنين يك المان تزئيني فوق العاده براي چراغ ها و ديوارها است.

سنگ چيني

سنگ هاي چيني مورد استفاده در لابي ها از مقاومت بالاي در برابر صدها جفت پاي كه در حركت هر روز بسيار بالا است و برش هاي كه مي توان در سنگ استفاده كرد واقعا بي هايت است .

سنگ تراورتن 

سنگ تراورتن با ويژگي هاي خاصي كه دارد اين سنگ را به انتخابي براي ديزاين هاي خاص مخصوصا لابي ها تبديل كرده ، شما در سنگ هاي تراورتن رنگ تيره تري نسبت به سنگ ها ديگر مي بينيد كه براي افزودن حس دارم بسيار مناسب خواهد بود . رنگ خاكي كه دارد با نور پس زمينه رنگ هاي بژ و پله هاي تيره جفت مي شود و ثانيا در استحكام چسبندگي زيادي دارد . اگر انتخاب شما اين نوع سنگ باشد كف ساختمان بدون لغزش خواهيد داشت كه براي هتل ها و بلوك هاي اداري يا يك مجموعه مسكوني خواهد بود .

سنگ هاي نيمه قيمتي 

سنگ هاي مناسبي براي ساخت لابي ها از سنگ هاي قديمي با اندازه هاي متفاوتي كه مد نظر باشد استفاده مي شود . به صورت مثال براي ديوارها و ستون ها و موزايك ها استفاده مي شود . حتي مي توانيد آنها را روي ميزهاي سنگي براي القاي حس ظرافت و جلال  به صورت تركيبي به كار ببريد.

استفاده از سبك هاي خنثي در طراحي هاي ساختماني هنوز جز پر طرفدارها مي باشند رنگ هاي مثل خاكستري و سفيد در كواترز براي شما نمايش داده مي شود .

طراحي لابي ورودي ساختمان با سنگ ساختماني

استفاده از سنگ هاي زيبا در لابي ساختمان ها و هتل ها كه اولين مكان هست كه در ديد مراجعه كنندگان قرار دارد اين نقطه استراتژيكي است كه در ديد مخاطب قرار مي گيرد و طراحي زيبايي بايد داشته باشد . در ضمن سنگ ساختماني متريالي است كه مي تواند نماي باشكوهي به مخاطب بدهد . به همين خاطر در اين مقاله تصميم بر اين شد كه براي طراحي هاي انجام شده تعدادي ايده جذاب براي اين فضا داشته باشيم .

 

لابي ساختمان 

لابي در قسمتي از ساختمان كه براي ورود و خروج افراد مورد استفاده قرار ميگيرد تا چند سال اخير اين مورد را در هتل ها و برج ها مورد استفاده قرار مي گرفته ولي با تغيير سبك و نگرش در زندگي افراد جامعه لابي ها را در آپارتمان هاي مسكوني ، مجتمع هاي اداري ، پزشكي ، فرهنگي و .. قابل مشاهده است .

نوع كاربري هتل  

نوع كاربري هتل ها خيلي فراتذ از مكاني هاي هست كه افراد مدت كوتاهي در آن ها باشد و طراحي و نوع سنگ ي كه لابي هتل استفاده مي شود بايد متفاوت باشد . لابي هتل ها بر عكس لابي ساختمان ها داراي قسمت هاي متعددي مي باشد به طور مثال مكان هاي براي قرار ملاقات هاي كوتاه و رفت و آمد هاي سريع ولي به طور كل لابي ها دارا دو بخش مي باشند .

  1. نشيمن
  2. نگهباني

 

قسمت هاي نام برده مي توانند طراحي و وديزاين منحصر به فرد خود را داشته باشند يا ديزاين كلي براي هر دو قسمت داشت از سنگ هاي نماي ساختمان هم مي توان براي اين موارد استفاده كرد

طراحي لابي ساختمان با سنگ ساختماني

در طراحي لابي هتل ها علاوه بر اينكه زيبايي و شكوه خاصي بايد داشته باشد از مصالح ساختماني مخصوصا سنگ ها از مقامت ويژه بر خودار باشد زيرا لابي ها جز مكان هاي پر تردد مي باشد و افراد زيادي در رفت آمد ها بوده و در اسباب كشي اكثر وسايل از لابي منتقل شده . در نتيجه متريالي كه هم بسيار زيبا و هم مقاومت بالاي دارد بايد استفاده شده كه اين سنگ ساختماني است

در نيجه براي كف لابي از سنگ هاي باسد استفاده شود كه زيبايي طبيعي و مقاومت بالاي داشته و جنس آن از مرمريت ، تراورتن ، و گرانيت و مقاومت بيشتري در مقايسه با سنگ هاي ديگر دارد .


برچسب: خريد سنگ گرانيت،خريد سنگ ساختماني ، خريد سنگ مرمريت .بهترين سنگ ساختماني ، قيمت سنگ ساختماني.قيمت سنگ گرانيتت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۹:۳۵ توسط:آرسانت موضوع:

زيبايي و شكوه خاص-خداوردي

سنگ كف لابي هتل ها 

تمام پيمانكاران ساختمان هاي بزرگ مانند هتل ها، دفاتر و مراكز كنفرانس و مجتمع هاي مسكوني هميشه به فكر آن هستن با طراحي خاص خود همه را جذب سازه زيبا و منحصر به فرد خود كنند. پس اين نكته حائز تهميت است كه تمام  سنگ هاي استفاده شده در نماي داخلي خود از بهترين و زيبا ترين سنگ هاي موجود مي باشد . در طراحي داخلي سنگ هاي با رنگ و تنوع خاصي بايد استفاده شود كه چشم و مخاطب را تحت تاثير قرار داده و نماي فضاي استفاده شده از جمله لابي هاي هتل كه در زير به آن ها اشاره شده است .

 

در اين مقاله به معرفي چندتا از بهترين سنگ هاي كه مي توان در لابي هتل ها استفاده كرده اشاره مي كنيم . با استفاده سنگ هاي كه مناسب لابي ها باشند يك فضاي زيبا و دلنشين براي لابي ها ساخته و بيننده هيچ گاه خسته از ابهت و زيبايي نخواهد شد .

سنگ مرمر

اين نوع سنگ در ديواره هاي و كف ساختمان ها مورد استفاده قرار مي گيرد . سنگ مرمر به خاطر جلال و شكوه قابل شكست نيست . در اكثر هتل ها به خصوص هتل هاي پنج ستاره از اين سنگ ها براي جلوه زيبايي كه خواهد داشت مورد استفاده قرار مي گيرد . با اين حال جداي از درخشش و زيبايي اين سنگ از متنوع ترين سنگ ها در بازار را تشكيل مي دهد .

سنگ كوارتز 

هميشه براقي سنگ حس خوبي به مخاطب القا مي كند با استفاده از كوارتز مي توانيد برش بسيار زيبا براي ميزهاي ميهمان و كف و ميزهاي پيشخوان داشته باشد . زيرا اين سنگ براي صاحبان فضاهاي تجاري مورد توجه قراردارد .كوارتز شفافيتي دلنشين دارد كه براي بيننده بسيار جذاب مي باشد. همچنين يك المان تزئيني فوق العاده براي چراغ ها و ديوارها است.

سنگ چيني

سنگ هاي چيني مورد استفاده در لابي ها از مقاومت بالاي در برابر صدها جفت پاي كه در حركت هر روز بسيار بالا است و برش هاي كه مي توان در سنگ استفاده كرد واقعا بي هايت است .

سنگ تراورتن 

سنگ تراورتن با ويژگي هاي خاصي كه دارد اين سنگ را به انتخابي براي ديزاين هاي خاص مخصوصا لابي ها تبديل كرده ، شما در سنگ هاي تراورتن رنگ تيره تري نسبت به سنگ ها ديگر مي بينيد كه براي افزودن حس دارم بسيار مناسب خواهد بود . رنگ خاكي كه دارد با نور پس زمينه رنگ هاي بژ و پله هاي تيره جفت مي شود و ثانيا در استحكام چسبندگي زيادي دارد . اگر انتخاب شما اين نوع سنگ باشد كف ساختمان بدون لغزش خواهيد داشت كه براي هتل ها و بلوك هاي اداري يا يك مجموعه مسكوني خواهد بود .

سنگ هاي نيمه قيمتي 

سنگ هاي مناسبي براي ساخت لابي ها از سنگ هاي قديمي با اندازه هاي متفاوتي كه مد نظر باشد استفاده مي شود . به صورت مثال براي ديوارها و ستون ها و موزايك ها استفاده مي شود . حتي مي توانيد آنها را روي ميزهاي سنگي براي القاي حس ظرافت و جلال  به صورت تركيبي به كار ببريد.

استفاده از سبك هاي خنثي در طراحي هاي ساختماني هنوز جز پر طرفدارها مي باشند رنگ هاي مثل خاكستري و سفيد در كواترز براي شما نمايش داده مي شود .

طراحي لابي ورودي ساختمان با سنگ ساختماني 

 

استفاده از سنگ هاي زيبا در لابي ساختمان ها و هتل ها كه اولين مكان هست كه در ديد مراجعه كنندگان قرار دارد اين نقطه استراتژيكي است كه در ديد مخاطب قرار مي گيرد و طراحي زيبايي بايد داشته باشد . در ضمن سنگ ساختماني متريالي است كه مي تواند نماي باشكوهي به مخاطب بدهد . به همين خاطر در اين مقاله تصميم بر اين شد كه براي طراحي هاي انجام شده تعدادي ايده جذاب براي اين فضا داشته باشيم .

 

لابي ساختمان 

لابي در قسمتي از ساختمان كه براي ورود و خروج افراد مورد استفاده قرار ميگيرد تا چند سال اخير اين مورد را در هتل ها و برج ها مورد استفاده قرار مي گرفته ولي با تغيير سبك و نگرش در زندگي افراد جامعه لابي ها را در آپارتمان هاي مسكوني ، مجتمع هاي اداري ، پزشكي ، فرهنگي و .. قابل مشاهده است .

نوع كاربري هتل  

نوع كاربري هتل ها خيلي فراتذ از مكاني هاي هست كه افراد مدت كوتاهي در آن ها باشد و طراحي و نوع سنگ ي كه لابي هتل استفاده مي شود بايد متفاوت باشد . لابي هتل ها بر عكس لابي ساختمان ها داراي قسمت هاي متعددي مي باشد به طور مثال مكان هاي براي قرار ملاقات هاي كوتاه و رفت و آمد هاي سريع ولي به طور كل لابي ها دارا دو بخش مي باشند .

  1. نشيمن
  2. نگهباني

 

قسمت هاي نام برده مي توانند طراحي و وديزاين منحصر به فرد خود را داشته باشند يا ديزاين كلي براي هر دو قسمت داشت از سنگ هاي نماي ساختمان هم مي توان براي اين موارد استفاده كرد

طراحي لابي ساختمان با سنگ ساختماني

در طراحي لابي هتل ها علاوه بر اينكه زيبايي و شكوه خاصي بايد داشته باشد از مصالح ساختماني مخصوصا سنگ ها از مقامت ويژه بر خودار باشد زيرا لابي ها جز مكان هاي پر تردد مي باشد و افراد زيادي در رفت آمد ها بوده و در اسباب كشي اكثر وسايل از لابي منتقل شده . در نتيجه متريالي كه هم بسيار زيبا و هم مقاومت بالاي دارد بايد استفاده شده كه اين سنگ ساختماني است

در نيجه براي كف لابي از سنگ هاي باسد استفاده شود كه زيبايي طبيعي و مقاومت بالاي داشته و جنس آن از مرمريت ، تراورتن ، و گرانيت و مقاومت بيشتري در مقايسه با سنگ هاي ديگر دارد .

 

 

 


برچسب: خريد سنگ گرانيت ، بهترين سنگ ساختماني ، قيمت سنگ گرانيت.خريدسنگ ساختماني.خريد سنگ مرمريت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۴:۲۶ توسط:آرسانت موضوع:

سنگ ساختماني نما - شفيعي

سنگ ساختماني نما

نماي ساختمان يكي از اركان مهم در ساخت يك سازه است و نقش مهمي در هر چه بهتر و زيباتر جلوه دادن يك سازه دارد. در سال‌هاي اخير از مصالح متنوعي براي نماي ساختمان استفاده مي‌شود.

يكي از پركاربردترين آن‌ها به خصوص در ساختمان هاي مسكوني، نماي سنگي است. سنگ نماي ساختمان نيز خود انواع مختلفي دارند. با وجود اين تنوع ممكن است اين سوال برايتان پيش آمده باشد كه چه نوع سنگ نمايي براي ساختمان مناسب است؟

انواع سنگ نماي ساختمان كدام ها هستند؟ هر كدام چه كاربردي دارن؟  مزايا و معايب هر نوع از سنگ نما ساختمان چيست؟ براي شرايط جوي منطقه شما چه نوع سنگي مناسب است؟ و …

ما در اين مقاله سعي داريم تا با آموزش اطلاعات در رابطه با سنگ نما ساختمان شما را در جواب دادن به اين سوال ها ياري كنيم.

در ايران از مصالح و نماهاي متفاوتي مانند نماي كامپوزيت، نماي شيشه اي، نماي چوبي، نماي سنگي و … استفاده مي شود. نماي سنگي از متدوال ترين نماهايي است كه از ديرباز در كشور ما كاربرد داشته است.

سنگ‌هاي متنوعي براي نماي ساختمان استفاده مي‌شود كه هر يك داراي ويژگي‌ها و كاربرد خاصي هستند. از اين ميان مي‌توان به سنگ هاي تراورتن، گرانيت، سنداستون و سنگ چيني اشاره كرد.

در ادامه با هر يك از اين سنگ ها، كاربردشان و معايب و مزاياي آن‌ها آشنا مي‌شويد.

سنگ ساختماني نما

بطور كلي در انتخاب سنگ ساختماني نما بايد نكاتي را در نظر داشت :

  • سنگ‌ هاي به كار رفته در نماي ساختمان بايد در برابر عوامل جوي شامل گرما و سرما، باران و اشعه UV مقاومت خوبي داشته باشند.
  • جذب آب سنگ نما بايد پايين باشد و در برابر سايش مقاومت خوبي داشته باشد.
  • در شهرهاي بزرگي مانند تهران كه به علت آلودگي هوا، باران ها بصورت اسيدي هستند، مقاومت سنگ نما ساختمان در برابر اسيدها نيز جزو فاكتورهاي مهم است و بايد به آن توجه داشت.
  • با توجه به خطر جدا شدن سنگ ها از ديوار و افتادن روي سر عابرين، سنگ مورد استفاده بايد از خلل و فرج مناسبي برخوردار باشد تا ملاتي كه براي چسباندن آن به ديوار استفاده مي‌شود، به خوبي در آن نفوذ كرده و به ديوار بچسبد.
  • در انتخاب سنگ بايد دقت داشته باشيد كه ترك نداشته باشد. براي تشخيص بدون ترك بودن سنگ، با يك شيء فلزي روي آن ضربه بزنيد، اگر صداي شفاف شيشه از آن ساتع شد، به معني سالم بودن و بدون ترك بودن آن است.

سنگ ساختماني نما تراورتن

سنگ تراورتن از انواع سنگ‌هاي رسوبي آهكي است كه در اثر ته نشيني سريع كربنات كلسيم در دهانه چشمه‌هاي آب معدني به خصوص چشمه هاي آب گرم يا در غارهاي آهكي به وجود آمده‌اند. سنگ تراورتن معمولا بصورت طبيعي در رنگ‌هاي سفيد، كِرِم، برنزه تيره و روشن، قرمز و خاكستري وجود دارد.

هر چه رنگ اين سنگ‌ها روشن تر و سفيد باشد يعني ناخالصي هاي ناشي از وجود اكسيد آهن در آن كمتر است و از مرغوبيت بهتري برخوردار است.

خصوصيات سنگ تراورتن

  • سنگ تراورتن داراي خلل و فرج طبيعي در سطح آن است كه باعث زيبايي ظاهري آن شده است.
  • سنگ تراورتن با توجه به داشتن خلل و فرج طبيعي، چسبندگي خوبي به ملات و ديوار زير آن دارد كه براي نماي ساختمان بسيار مناسب است.
  • تراورتن مقاومت خوبي در برابر سرما، گرما، اشعه UV و رطوبت هوا دارد.
  • سنگ تراورتن داراي تنوع زيادي در رنگ و طرح است و سليقه هاي زيادي را پوشش مي‌دهد.
  • سنگ تراورتن در مقايسه با ساير سنگ‌ها، ارزان تر است و گزينه خوبي براي نماي ساختمان به شمار مي‌آيد.

سنگ ساختماني نما گرانيت

سنگ گرانيت از انواع سنگ هاي آذرين است و از كوارتز، فلدسپات، هورن بلند و ميكا تشكيل شده است. گرانيت بطور طبيعي معمولا در رنگ‌هاي سفيد، صورتي يا خاكستري وجود دارد. رنگ آن با توجه به كاني‌ هاي موجود در آن متغير است.

از سنگ گرانيت در نماي ساختمان به خصوص در محيط هاي صنعتي، كف‌ سازي، پياده‌رو سازي، راه سازي و … استفاده مي‌شود.

 

خصوصيات سنگ گرانيت سنگ ساختماني نما

  • گرانيت‌ها معمولا بسيار سخت و محكم بوده و داراي چگالي بالايي هستند و در برابر ضربه مقاوم مي باشند.
  • سنگ‌هاي گرانيت از قابليت جلا پذيري بسيار خوبي برخوردارند و آن‌ها را مي توان تا آينه‌اي شدن جلا داد.
  • اكثر گرانيت‌ها مانند سنگ تراورتن در برابر سرما، گرما، اشعه UV و رطوبت هوا مقاومت خوبي دارند؛ اما در برخي موارد ممكن است كاني‌هاي آهن موجود در آن‌ها در اثر رطوبت هوا، اكسيد شده و تغيير ظاهر دهند.
  • برخي از انواع گرانيت‌هاي تيره ممكن است در برابر نور خورشيد تغيير رنگ دهند.
  • سنگ‌ هاي گرانيت كه به عنوان نماي ساختمان به كار مي روند معمولا بصورت صيقلي هستند.
  • با توجه به چگالي بالاي سنگ ‌هاي گرانيت، خلل و فرج در آن‌ها بسيار كم است، در نتيجه چسبندگي خوبي ندارند و براي استفاده در نماي ساختمان بايد از تمهيدات ويژه‌اي استفاده گردد.
  • سنگ گرانيت نسبت به ساير سنگ‌ها از قيمت بالاتري برخوردار است چرا كه هزينه عمليات استخراج، برش و صيقل كاري آن بالا است.

سنگ ساختماني نمامشاوره و فروش انواع سنگ ساختماني

سنگ ساختماني نما سنداستون يا ماسه سنگ

سنداستون يا ماسه سنگ از انواع سنگ‌هاي رسوبي آهكي است كه از كاني‌ هايي بسيار كوچك (حدود ۰٫۰۶۲۵ تا ۲ ميلي متر) تشكيل شده است. اكثر سنداستون‌ها از كوارتز يا فلداسپات ساخته شده‌اند و به مرور زمان در اثر رسوب كردن مواد معدني در رودخانه ها يا درياها و تحت فشار به وجود آمده‌اند.

سنداستون‌ها با توجه به ناخالصي‌هاي موجود در كاني‌ها، رنگ‌هاي متنوعي دارند اما معمولا در رنگ هاي قهوه‌اي، برنزه، زرد، قرمز، خاكستري، صورتي، سفيد و سياه ديده مي‌شوند.

خصوصيات سنگ سنداستون

  • سنداستون‌ها مي‌توانند با توجه به مواد اوليه سازنده آن، داراي بافت نرم يا خشن باشند.
  • سنداستون‌ها در برابر يخ زدگي و هوازدگي مقاوم هستند.
  • جذب آب در سنداستون به دليل وجود تخلخل زياد آن، نسبتا بالا است.
  • سنداستون سيليسي در محيط‌هاي اسيدي مقاومت خوبي دارد. اما نوع آهكي آن مقاومت كمي در برابر اسيد دارد.
  • سنداستون مقاومت خمشي بالايي دارد كه باعث مي شود بتوان با ضخامت كمتري از آن استفاده نمود. در نتيجه سازه در نهايت سبك تر خواهد شد.

سنگ نما چيني

سنگ چيني در واقع نوعي از سنگ‌هاي مرمريت دانه ريز است كه از بلورهاي سفيد و خاكستري تشكيل شده است. بلورهاي اين نوع سنگ با چشم قابل رويت است. سنگ چيني عموما از كلسيت و مقدار كمي ولاستونيت تشكيل شده است.

در برخي از انواع آن كوارتز هم وجود دارد. هرچه ميزان كوارتز بيشتر شود، سختي سنگ چيني افزايش مي‌يابد. در صورت ضربه زدن به اين نوع سنگ صدايي شبيه چيني از آن ساتع مي‌شود. به همين دليل در ايران به نام سنگ چيني رايج شده‌اند.

طيف رنگي سنگ چيني بسيار محدود است و معمولا به رنگ سفيد موجود مي باشند. از قديم در ايران استفاده از اين سنگ در نماي ساختمان به خصوص در نواحي گرمسير رايج بوده است چراكه رنگ روشن آن مانع جذب گرماي زياد مي‌شده است.

اما در سال‌هاي اخير با توجه به عدم تنوع رنگ در اين نوع سنگ‌ها، و از طرفي تنوع بالاي سنگ‌هايي مانند سنگ تراورتن، استفاده از اين نوع سنگ در نماي ساختمان بسيار كاهش يافته است.

خصوصيات سنگ چيني

  • سنگ چيني از چسبندگي خوبي برخوردار است اما به پاي سنگ تراورتن نمي‌رسد اما از سنگ گرانيت چسبنده تر است.
  • سنگ چيني مقاومت خوبي در برابر هوازدگي دارد.
  • جذب رطوبت سنگ‌ چيني اندك است.
  • قيمت سنگ چيني نسبتا ارزان است اما با توجه به نداشتن طيف رنگي مناسب استفاده از آن بسيار كاهش يافته است.

سنگ ساختماني نما دهبيد

سنگ نما دهييداز جمله سنگ هاي لوكس معادن مرمريت ايران به شمار مي رود.

اين سنگ رنگ بسيار روشني دارد و  واقعا زيبا مي باشد. براي اينكه قيمت دقيق سنگ دهيد مشخص شود بايد سليقه مشتري و بودجه او در نظر گرفته شود سنگ دهبيد مي تواند سورت هاي متفاوتي داشته باشد كه در زير به آنها اشاره شده است از ديگر مزاياي سنگ نما دهبيد مقاومت سايشي بالاي سنگ مرمريت دهبيد ميباشد …

سنگ نما لايم استون

نوعي سنگ رسوبي است كه عمدتا از كلسيت معدني تشكيل شده‌ است. در واقع هدف از تهيه آهك، تبديل سنگ آن به حالت قابل مصرف و تبديل مجدد آن به سنگ آهك، پس از مصرف مي‌باشد.

بعد از تهيه سنگ آهك از معادن مربوطه، آنرا درون كوره‌ هاي مخصوص قرار داده و با قراردادن آن تحت درجه حرارت ۹۰۰ درجه سانتي گراد، رطوبت همراه سنگ تبخير شده و تركيب را در كوره‌هاي مكانيزه يا سنتي مي‌شكنند و آنرا تبديل به آهك زنده با فرمول و گاز مي‌كنند.

گازكربنيك به همراه ساير گازها از دودكش كوره خارج مي‌گرددCaCO۳ CaCO۳ CaO CO۲ .

سنگ ساختماني نما دكوراتيوي آنتيك

سنگ نما آنتيك از تكه هاي شكسته شد سنگه و خرده سنگ يا لاشه سنگ هاي، تراورتن و مرمريت ( ضايعات و پرت توليدات كارخانه هاي سنگبري)تشكيل ميشود  و با تركيب  و چسباندن ملات هايي از جنس رزين  طرح هاي مختلفي را ايجاد ميكند. همان طور كه گفته شد يكي از روش هاي ساخت و توليد سنگ آنتيك، استفاده از ضايعات تراورتن است.

به منظور اين كار بايد اين ضايعات داراي شرايط و ويژگي هايي باشند

سنگ مرمريت

سنگ مرمريت برخلاف گرانيت سخت نبوده و به دليل عدم مقاومت كافي در برابر تغييرات آب و هوايي براي نماي خارجي ساختمان قابل‌استفاده نمي‌باشد.مرمريت نوعي سنگ نماي ساختمان است كه ظاهري شيشه‌اي داشته و در برابر گرما و سرما و خصوصاً رطوبت مقاومت كمي دارد.

به دليل نرم بودن مرمريت مي‌توان از آن در فضاي داخلي ساختمان مثل كف و پله‌ها استفاده كرد.

برخلاف گرانيت كه براي كارهاي حجمي و ابزار زني مناسب نيست سنگ مرمريت را به‌ راحتي مي‌توان ابزار زد و در كارهاي حجمي استفاده كرد. مرمريت نيز همانند گرانيت گران‌ قيمت است.

سنگ ساختماني نما | بازار سنگمشاوره و فروش انواع سنگ ساختماني

سنگ مرمر

بهترين ذخاير سنگ مرمر در معادن ايران يافت مي‌شود اما استخراج آن بسيار دشوار است. سنگ مرمر كه جزء گران‌ترين سنگ نماي ساختمان است داراي خاصيت درماني بوده و آرام‌ بخش است و شايد به اين دليل است كه در اغلب مكان‌ هاي مذهبي استفاده مي‌شود.

مرمر منبع غني از كلسيم بوده كه تقريباً تمامي آن‌ها قابليت عبور نور از خود را دارا مي‌باشند. سنگ ساختماني نما

سنگ مرمر در رنگ‌ هاي بسيار زيادي موجود است كه رنگ سبز، زرد و سفيد آن محبوبيت بيشتري داشته و براي كاربردهاي خاص مثل نماي حرم‌ ها، مساجد، و لابي مكان‌ هاي عمومي استفاده مي‌شود.

مرمر در برابر هوازدگي، گازها و باران اسيدي بسيار مقاوم است اما در طولاني‌ مدت بر اثر شرايط جوي ممكن است كم‌ رنگ شود لذا بهتر است در مناطق سرد سير و در فضاي باز استفاده نشود.مرمر يك سنگ نماي ساختمان است كه براي كارهاي دكوراتيو در ساختمان‌هاي شيك بكار برده مي‌شود.

قيمت نسبتاً بالايي دارد و بهتر است براي كارهاي حجمي و ابزار زني استفاده نشود.

ساير سنگ نماي ساختمان

سنگ كريستال

كريستال معمولاً سفيدرنگ با رگه‌هايي آبي‌، سياه‌ و يا زردرنگ است.

امروزه استفاده از كريستال به‌عنوان سنگ نماي ساختمان منسوخ‌ شده و به‌ ندرت استفاده مي‌شود. كريستال طولي و دانه‌ درشت براي زير كار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. براي جاهايي كه به استحكام زياد نياز است مي‌توان از كريستال استفاده كرد.

سنگ لايمستون

لايمستون به معناي سنگ‌ آهك است كه در اصطلاح به آن گل‌ سنگ نيز مي‌گويند. سنگ ساختماني نما

لايمستون به‌عنوان سنگ نماي ساختمان كاربردي همانند مرمريت دارد. لايمستون بسيار نرم بوده و از مقاومت بسيار پاييني برخوردار است لذا عمدتاً براي ابزارزني و كار حجمي استفاده‌ شده و براي فضاهاي خارجي قابل‌ استفاده نمي‌باشد. اين سنگ تخلخل نداشته و آب را كاملاً به خود جذب مي‌كند به اين دليل بسيار چرك پذير مي‌باشد.

سنگ ديورت

ديوريت نوع ديگري از سنگ نماي ساختمان است كه به دليل قيمت نسبتاً ارزان و مقاومت بسيار بالايي كه دارد براي سنگ پله، كف و حتي در جاده‌سازي‌ها قابل‌استفاده مي‌باشد.

گابرو

اين نوع سنگ از استحكام و مقاومت بالايي در برابر هوازدگي برخوردار است.

سنگ گابرو قيمت بسيار مناسبي دارد و براي سنگ نماي ساختمان، كف، پل و تونل مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

دستورالعمل ها، الزامات و ضوابط اجراي نماي سنگي

طبق ضابطه شماره ۷۱۴ امور نظام فني و اجرايي، الزامات و ضوابط اجراي نماي سنگي در ذيل شرح داده شده اند.

بر اساس بند ۴-۳-۲، ويژگي ها و مشخصات فني كلي و قابل پذيرش سنگ نما بايد مطابق ذيل باشد:

  • سنگ هايي بايد براي نماسازي ساختمان استفاده شوند كه سالم بوده و فاقد پوسيدگي باشند. همچنين بادوام و عاري از هوازدگي و رگه هاي سست مارني، ميكايي، اليوين، پيريت، تركيبات سولفاتي و سولفيدي و ساير موادي كه در اثر عوامل جوي و هوازدگي تخريب ميشوند باشند.
  • سنگ نما بايد فاقد شيار، ترك، درزهاي باز، حفره يا ديگر نقص هايي كه احتمال دارد به انسجام ساختاري آن در زمينه استفاده مورد نظر آسيب وارد كند، باشد. همچنين سطوح و خطوط مرئي سنگ نبايد لب پريدگي داشته باشد.
  • در مقابل عوامل جوي نظير باران، تابش خورشيد، گازهاي موجود در هوا، بخار آب و وزش باد مقاوم باشد.
  • سنگ لوح مورد استفاده براي بخش هاي بيروني در محيط با جو اسيدي يا در نواحي صنعتي كه در آن آلودگي شديد هوا وجود دارد بايد عاري از نوارهاي كربن دار باشد. سنگ لوح بايد به گونه اي انتخاب شود كه داراي ظاهري طبيعي باشد.
  • سطوح نماي سنگ بايد يكنواخت بوده و به بهترين وجه كلنگي، تيشه اي، چكشي يا صيقلي شود به نحوي كه رگه ها و نقش طبيعي آن به خوبي مشخص باشد.
  • سنگ بايد متراكم و داراي ساخت و بافت يكنواخت بوده و از بلورهاي ريز تشكيل شده باشد و درجه خلوص آن حتي المقدور زياد باشد.
  • حداكثر قدرت مكش آب برابر ۸ % وزن سنگ باشد.
  • در برابر يخ زدگي و هوازدگي مقاومت كافي داشته باشد. سنگ ساختماني نما
  • آب درون آن نشت نكند به عبارت ديگر در آب از هم پاشيده نشده و با آن تركيب نشود.
  • داراي سختي بيش از ۳ باشد.
  • در مورد سنگ هاي نما ضريب انبساط حرارتي كاني هاي مختلف سنگ و همچنين ملات پشت آن بايد نزديك باشد تا از خرد شدن سنگ و جدا شدن آن از ملات جلوگيري به عمل آيد. ميزان رنگ پريدگي سنگ هاي تزئيني نماي خارجي ساختمان در اثر آفتاب و هوازدگي نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
  • حداقل ضخامت سنگ هاي نماي ريشه دار ۱۵۰ ميليمتر و سنگ پلاك نماي چسبانده شده ۲۰ ميليمتر است.
  • حداقل ضخامت مجاز سنگ نماي مهار شده بر اساس بند ۴-۳ -۳ محاسبه ميشود.
  • حداقل عرض و ارتفاع سنگ بادبر در نما به ترتيب بايد ۲۰۰ و ۱۵۰ ميليمتر و حداكثر بار سنگ ۴۰ ميليمتر باشد.
  • در مورد سنگ بادبر سرتراش و بادكوبه اي بايد حداقل ارتفاع هر سنگ ۱۸۰ ميليمتر، حداقل تراش سطوح زيري و بالايي سنگ ۱۵۰ ميليمتر و سطوح جانبي آن ۸۰ ميليمتر و حداكثر بار آن ۱۵ ميليمتر باشد.
  • در مورد سنگ هاي تمام تراش بايد كليه سطوح سنگ با قلم تراشيده و تيشه داري شود به نحوي كه مسطح بوده و حداكثر بار آن ۲ ميليمتر باشد.
  • ارتفاع سنگ ريشه دار در نما نبايد از عرض و ريشه آن بيشتر باشد.
  • جذب آب، ميزان حل شدن در آب، تخلخل، پايداري در برابر هوازدگي و مواد شيميايي بايد با استانداردهاي مربوطه تطابق داشته باشد.
  • بافت و رنگ مطلوب، در دامنه تغييرات مجاز از طريق كنترل و مقايسه نمونه هايي كه معرف كل مصالح توليدي براي پروژه ميباشد بايد تاييد شود. نمونه هاي معرف با بررسي تعدادي كافي از نمونه ها، قبل از توليد، كه نشانگر گستره كاملي از تغييرات در رنگ و بافت سنگ مشخصي ميباشد، انتخاب ميشود.

 


برچسب: خريد سنگ گرانيت ، بهترين سنگ ساختماني ، قيمت سنگ گرانيت، خريد سنگ مرمريت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۱:۰۸ توسط:آرسانت موضوع:

راهنماي جامع خريد سنگ ساختماني - شفيعي

راهنماي جامع خريد سنگ ساختماني

سنگ ها يكي از مهم ترين مصالح پر كاربرد ساختمان ها از گذشته تا به امروز بوده اند كه با پيشرفت بشر ظاهرسنگ هاو موارد استفاده از آنها دست خوش تغييرات شد امروز ميخواهيم شما را با انواع سنگ هاي ساختماني آشنا كنيم و راهنماي جامع از سنگ هاي ساختماني همراه مشخصات و عكس هاي آن ها در اختيارتان قرار دهيم تا خريد بهتري داشته باشيد.

 

سنگ گرانيت

سنگ گرانيت يكي متداول‌ترين انواع سنگ هاي ساختماني از دسته سنگ‌هاي آذرين است اين سنگ به رنگ‌هاي قرمز، سياه، قهوه‌اي، شكلاتي، صورتي، آبي و سبز وجود دارند با استفاده از اين سنگ به راحتي مي‌توان در فضا هارموني و هم‌خواني ايجاد كرد. گرانيت بسيار سخت و بادوام با قابليت صيقل پذيري بالا است. در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم است.

يكي از ويژگي‌هاي خاص سنگ گرانيت قابليت استفاده در كنار ساير مصالح نظير فولاد، چوب و شيشه است. اين قابليت سبب شده كه از اين نوع سنگ به راحتي براي بيشتر بخش‌هاي ساختمان استفاده شود.

مقاومت در برابر حرارت و نفوذ آب ويژگي است كه باعث مي‌شود بتوانيد به راحتي اين سنگ را دكوراسيون آشپزخانه، سينك روشويي، سينك آشپزخانه، كانتر و كف‌پوش استفاده كنيد.

استفاده از گرانيت به‌عنوان يكي از انواع سنگ هاي ساختماني كه در برابر ساييدگي و خوردگي مقاوم است، براي راه‌پله انتخاب بسيار مناسبي خواهد بود.

گرانيت در مقايسه با ساير سنگ‌ها از قيمت مناسب‌تري برخوردار است زيرا منابع آن به وفور در كشور يافت مي‌شوند. همچنين هزينه‌هاي مربوط به نگهداري آن هم پايين است.

سنگ گرانيت

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن نوعي سنگ رسوبي ساخته شده از كلسيت كريستال است و در رنگ‌هاي كرم، سفيد و خاكستري براي دكوراسيون داخلي و خارجي كاربرد دارد. اين سنگ يكي از پركاربردترين انواع سنگ هاي ساختماني در نماهاي مدرن و همچنين نماهاي كلاسيك است. تراورتن داراي بافتي متخلخل و رنگ‌هاي متنوع و نواري شكل است كه تنوع رنگي آن به علت اختلاف در تركيباتي است كه در زمان رسوب‌گذاري در عناصر سنگ وجود دارند.

سنگ تراورتن خاصيت صيقل پذيري و برشكاري بالايي دارد كه درخشندگي بالايي به وجود مي‌آورد و آن را براي استفاده در نماهاي حجمي مناسب مي‌كند. از سنگ تراورتن در نماهاي رومي استفاده مي‌شود كه مي‌تواند انواع حجم‌هاي لازم را با استفاده از آن به دست آورد.

وجود تخلخل در اين سنگ باعث شده مقاومت آن برابر عواملي مانند انبساط، يخ‌زدگي، انقباض، گرما و غيره بالا باشد. به علت تخلخل بالاي سنگ تراورتن اين سنگ از انواع سنگ هاي ساختماني مناسب براي كف‌پوش ساختماني است زيرا مانع از سر خوردن مي‌شود.

سنگ تراورتن در مقايسه با سنگ گرانيت قيمت مناسب‌تري دارد از اين رو استفاده از آن رايج‌تر است.



سنگ كوارتزيت

سنگ كوارتزيت نوعي سنگ دگرگوني بسيار سخت است كه در اثر دگرگوني ماسه سنگ در اثر فشار و گرماي بسيار زيادي در لايه‌هاي زمين به وجود آمده است. اين سنگ سطحي زبر و سخت و در عين حال بلوري دار دو در رنگ‌هاي قرمز، خاكستري و قهوه‌اي موجود است. كوارتزيت از انواع سنگ هاي ساختماني با ظاهري شبيه مرمريت ولي مقاومت بالاتر و مشابه گرانيت ولي سخت‌تر از آن است. قيمت سنگ كوارتزيت نسبت به ساير سنگ‌ها پايين‌تر است.به علت مقاومت در برابر هوازدگي سنگ كوارتزيت براي پوشش ديوارها، نماكاري ساختمان، مرمت ديوارها، كفپوش‌ها گزينه مناسبي است. همچنين در دكوراسيون داخل خانه مثل آشپزخانه، پذيرايي و سرويس بهداشتي كوارتزيت كاربرد دارد.

 

سنگ كوارتزيت

 

سنگ مرمر

سنگ مرمر نوعي سنگ آهكي است كه تحت فشار و حرارت به واسطه تبلور مجدد هنگام دگرگوني سنگ‌هاي آهكي ايجاد مي‌شود. اين نوع سنگ هم به صورت يكدست و هم با رگه‌هايي به رنگ‌هاي متنوع يافت مي‌شود. اين رگه‌ها به دليل ناخالصي‌هايي است كه در سنگ آهك اوليه وجود داشته است. مرمر با رنگ‌هايي متمايز از ديگر سنگ‌هاي طبيعي ديده مي‌شود. رنگ‌هايي مانند قرمز، زرد، سفيد، خاكستري، ارغواني و سبز.

سنگ مرمر از قابليت صيقل پذيري بالايي و سطحي آينه‌اي دارد. به دليل جلاي بالا و رنگ‌هاي زيبا از انواع سنگ هاي ساختماني است كه براي دكوراسيون داخلي، كف‌پوش، ستون‌ها، پله‌ها و تزئينات داخل ساختمان استفاده مي‌شود. سطح درخشان و نگهداري و تميز كردن آسان سنگ مرمر آن را مناسب كاربرد در آشپزخانه مي‌كند.

البته قيمت سنگ مرمر در مقايسه با ساير سنگ‌هايي كه در دكوراسيون داخلي ساختمان به كار مي‌روند بالاتر است.

سنگ چيني

يكي از زيباترين انواع سنگ هاي ساختماني بازار ايران  اين نوع سنگ است كه سنگي كريستاليِ آهكي يا دولوميتي. باتوجه به فشار و درجه حرارت زيادي كه اين سنگ در زير لايه هاي زيرين زمين تحمل كرده؛ به آن سنگ دگرگوني كريستال نيز مي گويند.سنگ هاي چيني جز خانواده سنگ هاي مرمريت هستند.سنگ اسلب چيني كيفيتي متو.سط دارد و براي بخش هاي داخلي و خارجي ساختمان بسيار مناسب است. اين سنگ تخلخل كمي داشته و به خوبي به كمك ملات به ديوار يا كف مي چسبد. همچنين به دليل رنگ روشن و مقاومت بالا در برابر آفتاب خوردگي و رطوبت، سنگ مناسبي براي نماي بيروني ساختمان است.

سنگ‌هاي چيني كه داراي بلورهاي ريزتري مي باشند را براي انجام كارهاي هنري مانند: مجسمه سازي و خلق آثار هنري و تزئيني مانند: گلدان، چهارچوب تابلو، ليوان، زير سيگاري هاي با شكوه و… مورد استفاده قرار مي‌ دهند.

قيمت اين نوع سنگ كاملا متفاوت بوده و بستگي به نوع آن سنگ و فراوري آن دارد

سنگ لايم استون

سنگ لايم استون هم يه سنگ رسوبي آهكي است. تكسچر سنگ لايم استون رو بيشتر ماده معدني كلسيت تشكيل داده. لايم استون يه سنگ يك دست به لحاظ رنگ و طرح است و همين ويژگي باعث شده يه سنگ پر استفاده در صنعت ساختمان سازي محسوب بشه. از ويژگي‌هاي مهم اين سنگ جذب آب بالا و مقاومت فشاري كم اون هست كه استفاده از اين سنگ رو با محدويت‌هايي همراه كرده. از اين سنگ بيشتر در ديوارهاي داخلي ساختمان و ديوار پله‌ها استفاده ميشه.

 


برچسب: ،خريد سنگ ساختماني ، خريد سنگ گرانيت ، بهترين سنگ ساختماني ، قيمت سنگ گرانيت، خريد سنگ مرمريت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۱:۵۹ توسط:آرسانت موضوع: